Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

Η Νάξος που δεν «ξεκόλλησε» από την μιζέρια και τις χρόνιες «παθήσεις» της...

Στο πλαίσιο της διαδικασίας εκσυγχρονισμού της οργάνωσης και λειτουργίας της πρωτοβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης και με απώτερο σκοπό τη δημιουργία μόνιμων δομών προγραμματισμού, υλοποιήσεως και παρακολουθήσεως των αποτελεσμάτων της δράσης των ΟΤΑ α’ βαθμού, θεσπίστηκε για πρώτη φορά, με τα άρθρα 203-207 του νέου Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, η υποχρέωση εκπόνησης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων από τους ΟΤΑ α’ βαθμού με πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων. 
Με την έναρξη της εφαρμογής του «Καλλικράτη» και σε εναρμόνιση με τον σχετικό Νόμο του 2010 θεσπίστηκε η «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοικήσεως, η σύνταξη και ο σχεδιασμός των Επιχειρησιακών Σχεδίων των Δήμων δημιουργεί αυξημένες απαιτήσεις εξαιτίας του μεγέθους των νέων Δήμων.
Ο Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων είναι ένας Δήμος πολυνησιακός. Ο πολυνησιακότερος της Χώρας. Αντιμετωπίζει προβλήματα ουκ ολίγα.
Λιμάνι, αεροδρόμιο, δρόμοι, Βιολογικοί Καθαρισμοί, σχολεία, Χ.Υ.Τ.Α., συγκοινωνίες, τουριστική προβολή, Κυκλοφοριακό και άλλα πολλά.

Όλες τις παραπάνω προκλήσεις όφειλε ο Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων να τις αντιμετωπίσει. Επεχείρησε να κάνει πράγματα. Όμως, το αποτέλεσμα των προσπαθειών του ή έμεινε στην μέση ή εν πάση περιπτώσει για λόγους πολλούς και διαφόρους «κόλλησε»…
Το μεγάλο ζητούμενο που ήταν η υπέρβαση, δεν επετεύχθη. Και δεν επετεύχθη διότι ο ημέτερος Δήμος επέλεξε την «πεπατημένη». Δεν μπόρεσε να ξεφύγει από νοοτροπίες, επιλογές και συμπεριφορές του πρόσφατου και μακρινού παρελθόντος που τον «βραχυκύκλωσαν». Η μιζέρια, σε ένα βαθμό κυριάρχησε και, πάντως, έβαλε «φρένο» στην αναπτυκτική πορεία του νησιού μας και των Μικρών Κυκλάδων.
Τα λιμάνια στα νησιά μας σχεδόν όλα είναι σε κακό χάλι. Τα λεφτά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου «μουχλιάζουν» πάνω από 4 χρόνια στο ταμείο του. Ελάχιστες οι επενδύσεις σε λιμενικά έργα. Το ίδιο συνέβη και με τους κατά τόπους Χ.Υ.Τ.Α. που θα έπρεπε να έχουν γίνει. Εξακολουθούμε ακόμη και σήμερα να «συντηρούμε», παρανόμως, Χώρους ανεξέλεγκτης Διαθέσεως απορριμμάτων.
Τα σχολεία σε Νάξο και Μικρές Κυκλάδες είναι σχολεία που με προβλήματα.
Επικαλείται η νυν Δημοτική Αρχή ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Όμως, αυτό δεν λέει πράγματα στον κόσμο που και μάτια έχει και βλέπει και τα μέσα ενημερώσεως παρακολουθεί καθημερινά.
Ο Τουρισμός, το μεγάλο αυτό κεφάλαιο, το εξαιρετικής, υψίστης σημασίας αυτό κεφάλαιο παραμένει κολλημένο σε επιλογές του παρελθόντος. Όλο κάποιος έρχεται από τα… «ξένα» όλο κάποιος αναλαμβάνει να «φτειάξει» το τουριστικό προφίλ τυ νησιού μας και όλο στα ίδια μένουμε Έτσι δεν είναι δυνατόν α πάμε προς τα μπροστά.
Ο ρόλος των ΟΤΑ α’ βαθμού δεν περιορίζεται μόνο στην παροχή δημόσιων υπηρεσιών προς τους πολίτες, αλλά αυτοί οφείλουν να λειτουργούν ως θεσμός πολιτικός, κοινωνικός και αναπτυξιακός. Προκειμένου να βελτιώνουν συστηματικά την αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα της λειτουργίας τους, είναι αναγκαία η ανάπτυξη – στο εσωτερικό τους – ενός μηχανισμού προγραμματισμού.
Ο μηχανισμός αυτός προγραμματισμού εκφράζεται μέσα από τη σύνταξη του Επιχειρησιακού Προγράμματος του ΟΤΑ α’ βαθμού, το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή μόνιμων εσωτερικών διαδικασιών και συστημάτων προγραμματισμού στην πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση. Στόχος είναι η διαδικασία του προγραμματισμού, της παρακολούθησης και της μέτρησης των αποτελεσμάτων των δράσεων του ΟΤΑ α’ βαθμού, να αποτελέσει μια σταθερή εσωτερική λειτουργία και διαδικασία, στην οποία θα συμμετέχει σε όλες τις φάσεις, με συγκεκριμένο ρόλο, το ανθρώπινο δυναμικό του.

Το φτειάξαμε όμως δεν το υλοποιήσαμε…
Φτειάξαμε και Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Και συμπεριλάβαμε σε αυτό έργα, έργα που όμως δεν έχουν ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα. Είναι ή δεν είναι αυτό ένα από τα αρνητικά των νησιών μας. Από τα μεγάλα «μείον», θα έλεγα, των νησιών, οι ελλείψεις και ανεπάρκειες σε έργα που αφορούν στις υποδομές των.
Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων δεν εστιάζει μόνο στην παραγωγή ενός προγραμματικού κειμένου, αλλά κυρίως στις διαδικασίες με τις οποίες αυτό εκπονείται, παρακολουθείται και αξιολογείται. ως εκ τούτου, επειδή το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα έχει πολυτομεακό χαρακτήρα - όπως διατείνονται όλοι όσοι το συνέταξαν - με μεγάλο εύρος θεματικού αντικειμένου αντίστοιχο του φάσματος των θεμάτων που απασχολούν καθημερινά την δημοτική αρχή, ενώ, παράλληλα, καλύπτει όλο το φάσμα των αρμοδιοτήτων του ημετέρου Δήμου και εν δυνάμει το σύνολο των τοπικών υποθέσεων…
Κοινή όμως είναι η διαπίστωση ότι σε μεγάλο ποσοστό το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα δεν υλοποιήθηκε.
Οι της νυν Δημοτικής Αρχής επικαλούνται τα της οικονομικής συγκυρίας που έχει «μπλοκάρει» τις εξελίξεις. Και σε ένα βαθμό, θα λέγαμε, δεν έχει άδικο. Όμως: Υπάρχουν και έργα που όφειλε και μπορούσε να υλοποιήσει η νυν Δημοτική Αρχή. Είναι τα έργα που αφορούν στην καθημερινότητά μας. Όπως για παραδείγματα το (μέγα) Κυκλοφοριακό. Παρεμβάσεις έκανε. Λεφτά δαπάνησε (όχι δικά της) όμως έκανε και «χοντράδες» που κάλλιστα θα μπορούσε να τις είχε αποφύγει. «Μπέρδεψε» πολύ κόσμο σε κάποιες περιοχές εντός της πόλεως Νάξου. Εκτός των άλλων συμβιβάστηκε. Συμβιβάστηκε για ψηφοθηρικούς, ως επί το πλείστον λόγους, με ‘επιλογές» του παρελθόντος. Τα παρκαρισμένα είναι το κακό σπυρί. Είναι το απόστημα που δεν θέλησε να σπάσει.
Τα αλιευτικά μας καταφύγια δεν τα βελτιώσαμε. Όπως δεν βελτιώσαμε σε βαθμό ικανοποιητικό και τον δημοτικό φωτισμό. Το ίδιο συνέβη και με την καθαριότητα και με το οδικό δίκτυο το οποίο δεν είναι στην κατάσταση που θα έπρεπε να είναι. Ετούτη την εποχή πιάσαμε και ασφαλτοστρώνουμε δρόμους. Είναι βλέπετε το αγαπημένο σπορ των δημάρχων οι τσιμεντοστρώσεις και ασφαλτοστρώσεις. Είναι έργα αυτά καθαρά προεκλογικά. Όπως και πολλά άλλα.
Τα χωριά της ορεινής Νάξου αλλά και οι δημοτικές Κοινότητες Κουφονησίου, Ηρακλειάς, Σχοινούσας και Δονούσας, καθημερινά εκφράζουν σε όλους τους τόνους με όλες τις… λέξεις την δυσφορία των για τα έργα που περίμεναν να γίνουν και τα οποία δεν έγιναν…
Όπως ξεχασμένα είναι τα ορεινά χωριά της Νάξου, με Τοπικά Συμβούλια απονευρωμένα και ανίσχυρα οικονομικά έτσι ανίσχυρα και στο έλεος τω… πέντε ανέμων είναι και οι Μικρές Κυκλάδες. Ακόμη και η Χώρα Νάξου, η Δημοτική Κοινότητα της Χώρας Νάξου νοσεί χρόνια τώρα. Και εξακολουθεί να ψάχνει να βρει τον δρόμο της…

Ενώπιον της κάλπης…
Σε έξι ακριβώς μήνες από σήμερα, θα βρεθούμε μπροστά στην δημοτική κάλπη. Επί 34 μήνες και 17 ημέρες, ως δημότες του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων βλέπουμε, κάνουμε τις διαπιστώσεις μας, βγάζουμε τα συμπεράσματά μας, καταγράφουμε τα «συν» και τα «πλην» των νησιών μας και από καιρού εις καιρόν, λίγο ως πολύ, όλοι μας διατυπώνουμε τις απόψεις μας για όλα όσα συνθέτουν την εικόνα της καθημερινότητάς μας. Κοινή είναι η διαπίστωση ότι η Νάξος δεν μπόρεσε να «ξεκολλήσει» από την μιζέρια και τις χρόνιες «παθήσεις» που αποτελούν τροχοπέδη για το παρόν και το μέλλον της.
Ο Δήμος Νάξου 6 μήνες πριν από τις Δημοτικές Εκλογές… Το «αύριο» θα δυσκολέψει πιο πολύ τα πράγματα για το νησί μας και τα γύρω νησιά....
Τα προβλήματα που προ ετών αντιμετωπίζαμε εξακολουθούμε ακόμη και σήμερα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων να αντιμετωπίζουμε…
Οι υποδομές και τα μεγάλα έργα αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων. Από όλα όσα στο προεκλογικό πρόγραμμα της νυν Δημοτικής Αρχής περιλαμβάνονταν, ελάχιστα υλοποιήθηκαν… Οι κεντρικοί άξονες του προγράμματος, όπως το λιμάνι, το αεροδρόμιο και το οδικό δίκτυο, «απάντηση» ουσιαστική δεν… έλαβαν. Ούτε λιμάνι είδαμε ούτε αεροδρόμιο αλλά ούτε και το οδικό δημοτικό δίκτυο στα σημεία που νοσεί, αποκαταστάθηκε. Πλην των προαναφερθέντων έργων, και άλλα έργα που αφορούν στις βασικές και άκρως απαραίτητες για την ανάπτυξη ενός τόπου υποδομές, όπως η δημιουργία περιφερειακού δρόμου, ή η εκπόνηση πολεοδομικής μελέτης της πόλεως Νάξου - προεκλογική δέσμευση απετέλεσε και τούτο το τελευταίο -, δεν υλοποιήθηκαν…
Τα «τρωτά» της Νάξου που, αν και είχαν συμπεριληφθεί στο προεκλογικό πρόγραμμα της νυν Δημοτικής Αρχής, δεν υλοποιήθηκαν μέχρι σήμερα…
Τα «αδύνατα σημεία» του νησιού μας, δεν μπόρεσε να «θεραπεύσει»,
η νυν Δημοτική Αρχή…   
Στο προεκλογικό πρόγραμμα Μαργαρίτη, γινόταν, μεταξύ των άλλων, λόγος και για α) δημιουργία υπόγειου χώρου σταθμεύσεως οχημάτων! («πάρκινγκ») β) «βελτίωση και εκσυγχρονισμό του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και σταδιακή υπογειοποίηση υπάρχοντος δικτύου και εναέριου καλωδίου σε περιοχές και τμήματα οικισμών υψηλής αισθητικής αξίας, γ) δημιουργία «πνευμόνων πρασίνου» κ.ά. 
Ανάπτυξη για έναν τόπο δεν είναι μόνον τα έργα. Είναι και η αποκατάσταση «στρεβλώσεων» που τον εκθέτουν.

Αγκυλώσεις και στρεβλώσεις…
Μπορεί οι οικονομικές αγκυλώσεις που έχουν «γονατίσει» τον «Καλλικράτη» και τους δήμους (του) να αποτελούν την σοβαρή δικαιολογία των διοικούντων τον ημέτερο δήμο, που υποστηρίζουν ότι, εξ αιτίας ελλιπούς οικονομικής ενισχύσεως δεν είναι σε θέση να εκτελέσουν τα έργα που είχαν προγραμματίσει, όμως, η αποκατάσταση «στρεβλώσεων», σε όλα τα μήκη και πλάτη του νησιού μας (σ.σ. κεντρικοί οικισμοί τοπικών και δημοτικών κοινοτήτων, παραθαλάσσιες περιοχές κ.λπ.) και δη στην Χώρα Νάξου, μπορεί ανέξοδα να γίνει, φτάνει να πάρουμε τις αποφάσεις μας, χωρίς άλλες χρονοτριβές / κωλυσιεργίες…
Η ενιαία αντιμετώπιση προβλημάτων και παθολογιών του παρελθόντος, αποτελεί - χωρίς αμφιβολία- ζήτημα πρωταρχικής σημασίας για το σύνολο του προγραμματισμού του ενιαίου δήμου.
Ξεκαθαρίζουμε: Πρόβλημα δεν συνιστούν μόνο οι «ανεπάρκειες» μας / ελλείψεις μας. «Πρόβλημα», είναι και τα «στραβά», που εδώ και χρόνια έχουν ριζώσει στο κορμί τής Νάξου, ταλαιπωρώντας την αφάνταστα, και - σε κάθε περίπτωση - ζημιώνοντάς την, πολύ... Το ίδιο ισχύει και για τις Μικρές Κυκλάδες. Και δεν μπόρεσε η νυν Δημοτική Αρχή να «κουλαντρίσει» τις παραπάνω «στρεβλώσεις»… Ελάχιστα από τα «σοβαρά» που στο προεκλογικό της πρόγραμμα είχε συμπεριλάβει, υλοποιήθηκαν. Και, πάντως, όχι αυτά που θα ήθελε ο ναξιακός λαός (λιμάνι, αεροδρόμιο).
Ο στρατηγικός σχεδιασμός - επιχειρησιακό πρόγραμμα που εκπονήθηκε από τον ημέτερο δήμο, όπως προαναφέραμε, εκτός του ότι πρέπει να «ακουμπήσει» στα αντικειμενικά προσόντα του νησιού μας και των Μικρών Κυκλάδων, επιτακτική ανάγκη είναι να διορθώσει / αποκαταστήσει τα «κακώς κείμενα» που αμαυρώνουν την εικόνα του ενιαίου «καλλικράτειου» δήμου μας…
Ασφαλώς και πρέπει να εκσυγχρονιστούν, π.χ., τα δίκτυα υδρεύσεως και αποχετεύσεως, ασφαλώς και πρέπει, λ.χ., να αντιμετωπίσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα, όμως αδήριτη είναι η ανάγκη, να «ξεστραβώσουμε» τα στραβά που κηλιδώνουν άσχημα την εικόνα τόσο του δικού μας του νησιού όσο και αυτήν του Κουφονησίου, της Δονούσας, της Ηρακλειάς, της Σχοινούσας.
Δεν είναι δυνατόν να κάνει βήματα προς τα μπροστά ένας τόπος όταν προσπερνάει ό,τι τον ζημιώνει, όταν προσπερνάει και δεν διορθώνει ό,τι τον εκθέτει…
-Ουδείς απαιτεί να ξηλώσουμε το δίκτυο ηλεκτροδοτήσεως του νησιού μας (και των γύρω νησιών) από την μια του άκρη ίσαμε την άλλη. Όμως, είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχουν περιοχές «τυφλές». Για την αντικατάσταση των άχρηστων λαμπτήρων κάνουμε λόγο. Η απαιτούμενη δαπάνη, δεν είναι μεγάλη.
-Η αποκατάσταση των φρεατίων ομβρίων υδάτων, είναι πρόβλημα που επιλύεται σε λίγες ημέρες μέσα. (Αρκετά από τα φρεάτια, έχουν κατά το κοινώς λεγόμενο υποστεί καθίζηση…, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους οδηγούς)
-«Τυφλές» στροφές, δεν πρέπει να υπάρχουν. Τους καλαμιώνες επιβάλλεται να τους «κουρέψουμε».
-Τους σπασμένους καθρέπτες, σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου, οφείλουμε να τους αντικαταστήσουμε.
-Τις πινακίδες τις ενημερωτικές τις ακατάλληλες αλλά και αυτές που είναι τουμπαρισμένες σε περιοχές εντός αλλά πρωτίστως εκτός χώρας (στα ορεινά) και οι οποίες είναι δυνατόν να προκαλέσουν ατύχημα, οφείλουμε τις μαζέψουμε, να τις εξαφανίσουμε…
-Τους ακάλυπτους δημοτικούς χώρους αλλά και αυτούς που ανήκουν σε συνδημότες μας δεν πρέπει να τους βλέπουμε να «βουλιάζουν» στις ακαθαρσίες και να αδιαφορούμε. Πρέπει να τους κάνουμε «γυαλί».
-Τις ξεθωριασμένες διαγραμμίσεις του οδικού δικτύου πρέπει να τις «φρεσκάρουμε».
-Αποκατάσταση στις χρήσεις γης: Αποκατάσταση στις χρήσεις γης, εάν ληφθούν τα ενδεικνυόμενα μέτρα, μπορεί να γίνει μόνο μερικά και μόνο για ορισμένες χρήσεις. Γι’ αυτό στην περίπτωση αυτή η προσπάθεια πρέπει να επικεντρωθεί κυρίως στους παρακάτω τομείς: α) Στην αυξημένη προστασία που πρέπει να παρασχεθεί, κατά την διάρκεια της επέμβασης, αλλά και μετά από αυτή, στον περίγυρο τον έργου, ώστε να μπορέσει να υποκαταστήσει τις χρήσεις που θα ανασταλούν. Και, β) στην βελτίωση τον περίγυρου τον έργου ώστε να αυξηθεί η δυνατότητά του να απορροφήσει τις πληγείσες χρήσεις.

Περί Ποιότητας Ζωής…
Στο πλαίσιο της δεσμεύσεως της Δημοτικής Αρχής για μια πόλη που θα έχει την εικόνα και θα παρέχει την ποιότητα ζωής που αξίζει στους κατοίκους της, η Τεχνική Υπηρεσία του ημετέρου δήμου, πρέπει να υλοποιήσει με εντατικούς ρυθμούς το έργο εξωραϊσμού και αποκαταστάσεως φθορών σε σχολεία, πεζοδρόμια, πλατείες και σε όλες τις παιδικές χαρές των νησιών μας. Η αποκατάσταση των τριών παιδικών Χαρών στην Χώρα Νάξου μέσα, δεν είναι το παν.
Αξιοποιώντας στο έπακρο το ανθρώπινο υλικό πρέπει να προχωρήσει στην υλοποίηση εργασιών αυτεπιστασίας, σε ό,τι έχει να κάνει με την αποκατάσταση φθορών στα πεζοδρόμια (ελεύθερες, ανασηκωμένες από ρίζες δέντρων πλάκες κ.λπ.) προκειμένου να διασφαλιστεί η προσβασιμότητα και η ασφαλής διακίνηση πολιτών και ιδιαίτερα ατόμων ΑμΕΑ και υπερηλίκων.
Σε ανοιχτή γραμμή με τους πολίτες, προκειμένου να καταγράφει και να επιλύει άμεσα τα προβλήματα που σχετίζονται με την καθημερινότητά τους, πρέπει να βρίσκεται ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Καθημερινά πρέπει να συγκεντρώνει τα αιτήματα –που αφορούν κυρίως την καθαριότητα, τον φωτισμό, το κοινόχρηστο πράσινο, τις λακκούβες και το κλάδεμα των δέντρων- και εντός δύο, το πολύ τριών ημερών, πρέπει να επιλύεται το 85% αυτών.
Γιατί να μην έχει μέχρι σήμερα υιοθετήσει ο ημέτερος δήμος μια καινοτομία που να έχει να κάνει με την δημιουργία μιας Γραμματείας Καθημερινότητας του Πολίτη;
Γραμματεία Εθελοντισμού. Γιατί όχι;
Γιατί, επίσης, να μην έχει, μέχρι σήμερα, προχωρήσει στην δημιουργία (μιας) Γραμματείας Εθελοντισμού;
Η  Τοπική Αυτοδιοίκηση αποτελεί το φορέα, μέσω του οποίου σχεδιάστηκε να πραγματοποιηθεί η Συνταγματική επιταγή, για την Διοικητική αποκέντρωση και την αντιμετώπιση των τοπικών προβλημάτων, που συνθέτουν την καθημερινότητα του Πολίτη- Δημότη, χωρίς όμως  επιτυχία μέχρι σήμερα.
Η τοπική ανάπτυξη, η κοινωνική συνοχή και η ευημερία των δημοτών είναι στόχοι τους οποίους πρέπει να επιδιώκουν οι εκάστοτε φερέλπιδες δημοτικοί μας άρχοντες. Για την πραγματοποίηση τους απαιτούνται επίμονες καθημερινές προσπάθειες,  με έργα και δράσεις που δίδουν νόημα στην υπαρξιακή προοπτική του τόπου και αποδεικνύονται στην πράξη  με την αντιμετώπιση και επίλυση των προβλημάτων της καθημερινότητας του δημότη.
Τα « έργα και οι μέρες » όμως μέχρι σήμερα των δημοτικών μας αρχόντων, δεν πείθουν για τα παραπάνω, αλλά αντίθετα επιβεβαιώνουν και μας θυμίζουν την ρήση του Ισοκράτη. «Το της πόλεως όλης ήθος ομοιούται τοις άρχουσι »
Την καθημερινότητα του δημότη συνθέτουν ένα σύνολο θεμάτων και προβλημάτων, οι ρίζες των οποίων βρίσκονται στην μη ορθή διαχείριση, αλλά  και την άδικη κατανομή των δημόσιων αγαθών. Τα προβλήματα της  καθημερινότητας πρέπει να αντιμετωπίζονται με προληπτικούς κατά βάση και θεραπευτικούς κατά ανάγκη τρόπους, έχοντας υπ’ όψιν ότι :«στους συνετούς ανήκει το προλαμβάνειν αλλά στους γενναίους το θεραπεύειν.»
Όσο κι αν ακούγεται εξωφρενικό, η πλειοψηφία των αρμοδίων δημοτικών οργάνων, ούτε γνωρίζουν ακριβώς ούτε μελετούν σε βάθος και λεπτομερώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στην καθημερινότητά του ο δημότης,  ώστε αφενός να διαπιστώσουν τον βαθμό, την ένταση και την έκταση τους και αφετέρου να πάρουν τις αναγκαίες και ορθές αποφάσεις για την επίλυση των.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου