Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΝΑΞΟΥ: Η ΣΙΩΠΗ ΤΩΝ ...ΛΙΑΝΩΝ

Ως έχουν οι δρομολογούμενες από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εξελίξεις που αφορούν στην «κατά γράμμα» υλοποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης και στον παλαιό περιφερειακό δρόμο (της Γρόττας) οι εμποροεπαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην εν λόγω περιοχή, πάνε «ως πρόβατα επί σφαγήν». «Θα έχουμε επιχειρήσεις μέχρι το δικαστήριο, για να τις υπερασπιστούμε;», ρώτησε χθες επιχειρηματίας τής εν λόγω περιοχής, συνάδελφό του, χωρίς να πάρει, όμως, απάντηση… 


Το «Θα το δούμε το θέμα…, θα σας απαντήσω, άμεσα» του δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων στους εμποροεπαγγελματίες, που δραστηριοποιούνται στον παλαιό περιφερειακό δρόμο (περιοχής Γρόττας), που έμεινε στα λόγια, η απάντηση του αντιδημάρχου αρμοδίου για το Κυκλοφοριακό Δημ. Λιανού, στο κατατεθέν έγγραφο αίτημα του νομικού συμβούλου των εμποροεπαγγελματιών, στο γραφείο του τελευταίου, «θα σας στείλω εντός των επομένων εικοσιτετραώρων την κυκλοφοριακή μελέτη με courier, που έμεινε και αυτή στα λόγια, η σιωπή του δημάρχου κ. Μαργαρίτη, σε ό,τι έχει να κάνει με το «άδειασμα» που «έφαγε» στον «αέρα» από τον αντιδήμαρχό του – ο κ. Λιανός είπε «θα υλοποιηθεί ως έχει η κυκλοφοριακή μελέτη και στην Κοντολέοντος», και η μη αντίδραση των όλων όσοι δεν επιθυμούν ο παλαιός περιφερειακός της Χώρας, να μονοδρομηθεί (κάθοδος) συνθέτουν την ειδησεογραφία των τελευταίων ημερών, σε ό,τι αφορά τα έργα για το κυκλοφοριακό που συνεχίζονται κανονικά, από την στροφή του φαρμακείου Δελλαρόκκα ίσαμε τα γραφεία της ΔΕΗ ψηλά επάνω… Προεκλογικό τοπίο, θυμίζει η πόλη της Νάξου, λίγες ώρες πριν τον εορτασμό του Αγίου Πνεύματος, και ενώ στο νησί μας, έχει ήδη πατήσει «πόδι» το καλοκαίρι…

Δεν έχουν άλλη επιλογή…
Για τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον παλαιό περιφερειακό δρόμο της Χώρας Νάξου η μη μονοδρόμηση της κεντρικής, περιφερειακής οδικής αρτηρίας της Κοντολέοντος, είναι μονόδρομος. Δηλώνουν: «δεν έχουμε άλλη επιλογή, αν θέλουμε να κρατήσουμε ζωντανές τις επιχειρήσεις μας. Ο δρόμος δεν πρέπει να μονοδρομηθεί…»
Το κατάστησαν, άλλωστε, αυτό, σαφές στον δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, προ ημερών. Εκείνος, με την σειρά του, τους υποσχέθηκε ότι «θα το δει το θέμα» και ότι «θα τους απαντήσει, άμεσα». Κάτι τέτοιο ουδέποτε έγινε μέχρι σήμερα…
Απρόσκλητοι τον επισκέφθηκαν. Και επισκέφθηκαν τον κ. Μαργαρίτη, δεκατρείς εκπρόσωποί τους και όχι τον αρμόδιο καθ’ ύλην αντιδήμαρχο Δημήτρη Λιανό. Του εξέφρασαν την αντίθεσή τους, στην επιχειρούμενη εφαρμογή της επίμαχης ρυθμίσεως.
Εκατό σαράντα τρείς «υπογραφές» κατέθεσαν στο γραφείο του δημάρχου Νάξου, οι εκπρόσωποι του εμπόρων και επιχειρηματιών της Κοντολέοντος (που πάει για μονοδρόμηση – κάθοδος, θα γίνει…)



«Η σιωπή των αμνών», στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων!
Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, σιωπά. Ουδείς από τον ημέτερο δήμο μέσα, ανοίγει τα χαρτιά του, καθ’ όσον αφορά στο προαναφερθέν αίτημα των συνδημοτών μας.
Από την ημέρα εκείνη, Δευτέρα, 10 Ιουνίου 2013, σιωπή από πλευράς Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
Λίγες ημέρες αργότερα, οι εκπρόσωποι του εμποροεπιχειρηματικού κόσμου της περιοχής ήρθαν σε επικοινωνία με γνωστό δικηγόρο. Του ζήτησαν «νομική προστασία». Έγινε λόγος για «ασφαλιστικά». Νομική οδό, που, προ εβδομάδων, επέλεξε άλλος συντοπίτης μας επιχειρηματίας (σ.σ.: η υπόθεσή του είναι σε εκκρεμοδικία). Ο νομικός τους σύμβουλος επισκέφθηκε, προ ημερών τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Ήρθε σε επικοινωνία με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Λιανό. Του ζήτησε την κυκλοφοριακή μελέτη. Και δεν την ζήτησε μόνον από τον κ. Λιανό, αλλά και από την Τεχνική Υπηρεσία. «Βρήκε» στην άρνηση όλων, το αίτημά του.  Ακολούθως, κατέθεσε εγγράφως το αίτημά του αυτό. Ήταν, τότε, που ο κ. Λιανός δεσμεύτηκε στον κ. Γρηγόρη Καλαβρό ότι, «θα του στείλει με courier την μελέτη». Ουδέποτε συνέβη / έγινε, όμως, αυτό, αν και από τότε έχουν περάσει κάμποσες ημέρες…
Ο Ιούνιος μπήκε ήδη στο δεύτερο μισό του… Τα κεσάτια στην αγορά, σε συνδυασμό με την απειλή που νιώθουν στον… σβέρκο τους οι επιχειρηματίες της Κοντολέοντος, που, όπως επισημαίνουν, «αν γίνει μονόδρομος, ο δρόμος μας, θα καταστραφούμε οικονομικά, αφού δεν πρόκειται να άνθρωπος να μπει στα καταστήματα μας για ψώνια», σε κάθε περίπτωση έχουν «βουλιάξει» στην απόγνωση έναν ολόκληρο κόσμο. Την ίδια ώρα, τα έργα, που αφορούν στην υλοποίηση των απαραίτητων για την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην εν λόγω περιοχή, υποδομών, «τρέχουν». «τρέχουν», κανονικά και με τον νόμο, και ενώ ούτε ο δήμαρχος φέρεται αποφασισμένος να πάρει θέση ως προς το υποβληθέν αίτημα των θιγομένων συμπολιτών μας ούτε ο αντιδήμαρχός του κάνει πίσω ως προς την θέση, που μέσω του ραδιοφώνου του «Μεσόγειος», έκανε γνωστή σε χιλιάδες συνδημότες μας («Θα υλοποιηθεί ως έχει, η κυκλοφοριακή μελέτη και στην Κοντολέοντος»)…



«Θα διεκδικήσουμε το δίκιο μας με κάθε νόμιμο μέσο»
Όμως, εκπρόσωποι των εμποροεπιχειρηματιών της περιοχής, φέρονται αποφασισμένοι να διεκδικήσουν το δίκαιον του αιτήματός τους χρησιμοποιώντας κάθε ένδικο μέσο. «Θα την πάρουμε τη μελέτη από το δήμο, ό,τι και να κάνουμε. Δεν θέλουν να μας τη δώσουν, όμως θα την βρούμε, θα απαιτήσουμε με νόμιμο τρόπο να την πάρουμε και τότε θα δούνε», υποστηρίξουν, αγανακτισμένοι.   
«Θα καταστραφούμε, θα αναγκαστούμε να κλείσουμε τα καταστήματά μας, θα βάλουμε λουκέτο, κύριε δήμαρχε, εάν εφαρμοστεί αυτή η ρύθμιση», είπε, προ ημερών, στον δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, ο γνωστός συνδημότης μας επιχειρηματίας Μιχάλης Μαρούλης, οποίος, για λογαριασμό όλων των συναδέλφων του, απευθύνθηκε στον δήμαρχο κ. Μαργαρίτη.
Σε επιστολή τους προς τον δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, οι 143 υπογράφοντες το αίτημα περί μη μονοδρομήσεως της Κοντολέοντος, σημειώνουν: «Εμείς, οι κάτωθι επαγγελματίες  της περιοχής του Περιφερειακού  Χώρας Νάξου (Κοντολέοντος και Βενιζέλου) διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για την αποδοχή από πλευράς του δήμου Νάξου των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή μας. Η αγανάκτησή μας είναι μεγαλύτερη γιατί στην προσπάθεια της προηγούμενης δημοτικής Αρχής να περάσει παρόμοιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στελέχη της νυν δημοτικής Αρχής αντέδρασαν έντονα. Μάλιστα τότε, το 2008 αναφερόταν ότι η οδός Κοντολέοντος αν γίνει μονόδρομος (κάθοδος) θα υποβαθμιστεί πλήρως η περιοχή η οποία (τότε) αναπτυσσόταν εμπορικά και θα μετατραπεί σε δρόμο αποθηκών. Σήμερα, με την οικονομική κρίση να πλήττει την επιχειρηματικότητα, παρόμοιες ρυθμίσεις θα φέρουν το τελειωτικό χτύπημα στις επιχειρήσεις μας και θα φέρουν και μεγαλύτερη ανεργία, αφού δεν θα μπορούμε να ανταποκριθούμε οικονομικά και θα αναγκαστούμε να απολύσουμε, δυστυχώς, τους εργαζόμενους στις επιχειρήσεις μας.
Η κάθοδος της Κοντολέοντος αλλά και η άνοδος στο δρόμο του Ποταμού ενδέχεται να μεταφέρει όλη την κίνηση σε ένα δρόμο-ποτάμι, χωρίς υποδομές (πεζοδρόμια κλπ) που δεν θα αντέξει σε μεγάλη κυκλοφοριακή ροή τροχοφόρων, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σχεδόν καθημερινά μποτιλιάρισμα το οποίο θα προκαλέσει δυσφορία στους επισκέπτες αλλά και στους ντόπιους μία κατάσταση που δεν έχουν ξανασυναντήσει. Παράλληλα ο δρόμος της Κοντολέοντος θα ερημώσει με λίγα αυτοκίνητα να τον χρησιμοποιούν και θα μετατραπεί σε ένα μεγάλο ‘πάρκινγκ’.
Με την ελπίδα ότι  θα εξετάσετε προσεκτικά και με γνώμονα  την σημερινή δύσκολη συγκυρία και  με την ευχή να μην είναι η αιτία  μία απόφασή σας να δημιουργήσει προβλήματα και σε αυτό το κομμάτι  της πόλης αλλά και στην επιχειρηματική δραστηριότητά μας και το οικονομικό μας μέλλον, περιμένουμε μία θετική για την περιοχή μας απόφαση  στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που  είναι προ των θυρών.»


«Ό,τι θέλουν κάνουν και κανέναν δε ρωτάνε…»
Η «Κ» σταχυολόγησε, προ ημερών, τις απόψεις – σχόλια – παράπονα, επιχειρηματιών της εν λόγω περιοχής. Οι παραπάνω επισημάνσεις, χαρακτηριστικές… Ας σημειωθεί ότι μεγάλο μέρος αυτών, μετέφεραν εχθές στον δήμαρχο κ. Μαργαρίτη, οι δεκατρείς εκπρόσωποι των επιχειρηματιών, που τον επισκέφθηκαν.
-Βρε, εδώ μας κατήργησαν τις ταμπέλες, το Κυκλοφοριακό δεν θα περάσουν; Ό,τι θέλουν κάνουν και κανέναν δε ρωτάνε…
- Αυτός ο δρόμος, δεν αντέχει πολλά. Λένε πως θα διαπλατύνουν τα πεζοδρόμια. Και άμα, λέει, δεν λειτουργήσει το καινούργιο σύστημα, θα το αλλάξουν πάλι. Και ρωτώ: Άμα γίνουν τα πεζοδρόμια θα μπορέσουμε να ξαναγυρίσουμε στο δρόμο με κάθοδο και άνοδο. Ας βγάλουν τα παρκαρισμένα. 
- Γιατί θέλουν να μας καταστρέψουν όλους εδώ πέρα; Τι τους κάναμε; Τους πληρώνουμε δημοτικά τέλη. Αυτό είναι το ‘ευχαριστώ!’»;
- Αν γίνουν κάποια πράγματα εδώ…, να φύγουν δηλαδή τα παρκαρισμένα και να υπάρχει το καλοκαίρι αστυνόμευση, ο δρόμος λύνει πολλά προβλήματα…
- Για τη μονοδρόμηση που λένε πως πρέπει να γίνει, θα γίνει πανικός. Δε θα δεχτούμε καμία μονοδρόμηση. Γράψε το αυτό. Θέλω να το δω, γραμμένο. Γράψε το για να το διαβάσουν, ο Λιανός και οι άλλοι…

Η διαπίστωση που κάναμε λέει ένα πράγμα: Εάν προχωρήσει το κυκλοφοριακό στον εν λόγω δρόμο ως έχει, εάν γίνει η μονοδρόμηση – κάθοδος στο δρόμο αυτόν, οι περισσότεροι καταστηματάρχες θα βγουν στο κλαρί. «Είμαστε έτοιμοι για πόλεμο. Αφού θέλουν πόλεμο, θα τον έχουν!» δηλώνουν σε όλους τους τόνους.


Διπλομούτσουνες πολιτικές και σιωπή… αμνών, την ώρα που οι ρυθμίσεις «τρέχουν»…
Ή δεν αλληλοενημερώνονται στον ημέτερο δήμο μέσα (σ.σ.: δήμαρχος και αντιδήμαρχος) ή υποκρίνονται, πως δεν ξέρουν τί λέει ο ένας την Δευτέρα και τί ο άλλος την Τρίτη, ή, αμφότεροι, υποκρίνονται… Σε κάθε περίπτωση, οι πολιτικές αυτές, είναι «διπλομούτσουνες»…
Να, πώς έχουν τα (ραδιοφωνικά) λεγόμενα του κ. Λιανού, για τις μονοδρομήσεις και όχι μόνον…

-         Θα ήθελα να επαναλάβω ξανά, αυτό που έχουμε πολλές φορές πει, ότι ο στόχος της δημοτικής αρχής είναι να υπάρξει το κλείσιμο της πόλης. Έτσι, ακριβώς, μετά από διαβουλεύσεις, για να μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια πράγματα, εδώ και ένα και πλέον χρόνο που δουλεύουμε το ‘πρότζεκτ’ που λέγεται Κυκλοφοριακό, ο στόχος, μετά από τις διαβουλεύσεις με τους φορείς, με τους δημότες, προτεραιότητα για μας είναι ο πεζός, για τη ναξιακή κοινωνία εννοώ, όχι μόνο για τη δημοτική αρχή.
-         Τώρα, υλοποιείται η πρώτη φάση της κυκλοφοριακής μελέτης που είναι οι μονοδρομήσεις. Ο στόχος της δημοτικής αρχής και των δημοτών, γιατί όλοι μαζί συμπλέουμε, είναι, η απομάκρυνση του Ι.Χ. από τους δρόμους, όσο γίνεται περισσότερο και η μείωση της κυκλοφορίας μέσα στους στενούς δρόμους, που έχουμε.
-         Η πρώτη φάση, προβλέπει τις μονοδρομήσεις…
-         Έχουμε ξεκινήσει εδώ και αρκετό διάστημα τη μελέτη… Προσπαθούμε να υλοποιήσουμε και να ολοκληρώσουμε την πρώτη φάση που είναι η δημιουργία των κόμβων, υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις δικαιολογημένες…
-         Ασφαλτοστρώσαμε το δρόμο της Γρόττας, (παλαιός περιφερειακός δρόμος) γιατί ο δρόμος αυτός είχε πάρα πολλά προβλήματα. Είχαμε βρισιές… με τις λακκούβες και τα προβλήματα που είχε ο δρόμος αυτός σε αρκετά σημεία του… Έγινε πολύ καλή δουλειά στο δρόμο αυτόν…
-         Βρισκόμουν στο δημαρχείο την ώρα εκείνη. Δεν είχα τον χρόνο, και δεν ήμουνα ‘παρών’ στη συζήτηση που είχε ο δήμαρχος με τους επαγγελματίες, που κατέθεσαν ένα ψήφισμα…
-         Εμείς, είμαστε αποφασισμένοι να τα λόγια που λέμε, να τα υλοποιήσουμε, με τα μέσα που διαθέτουμε και τους πόρους…
-         Εγώ, προσωπικά είμαι θιγμένος. Ξέρετε γιατί δεν αντιδρώ; Γιατί είμαι πεπεισμένος, πλέον, γνωρίζοντας πώς λειτουργούν οι κοινωνίες στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο, γενικά, ότι αυτά τα μέτρα είναι δοκιμασμένα και επιτυχημένα. Δηλαδή, όπως θεωρώ – όπως θεωρώ αυτονόητο ότι πρέπει να φάω το μεσημέρι – έτσι, και ένας Ευρωπαίος, Αμερικάνος κ.λπ., θεωρεί αυτονόητο ότι θα ‘χει πεζοδρόμιο να κινηθεί ή ότι ο δρόμος θα είναι μονόδρομος για τα αυτοκίνητα… Είναι αυτονόητα…
-         Ακούστε να σας πω: Ακόμη και στην περιοχή μου (σ.σ.: παλαιός περιφερειακός) υπάρχουνε πάρα πολλοί, και μόνιμοι κάτοικοι και κάποιοι επαγγελματίες είναι υπέρ του μέτρου (σ.σ.: μονοδρόμηση). Δεν είναι όλοι κατά του μέτρου. Αυτό είναι γεγονός. Όλα αυτά θα… φανούνε, εκ του αποτελέσματος. Γιατί, όταν θα μονοδρομηθεί, ή… δεν θα μπορείς να μπεις από το ποτάμι… εγώ το λέω και αντίστροφα, εκ του πονηρού, αφού λειτουργούμε έτσι στην Ελλάδα… ας κάτσουν, εδώ, όταν ξεφορτώνει ένα πλοίο… στον Ο.Α.Ε.Δ. απέξω, να μετρήσουν πόσα αυτοκίνητα θα πάνε από το ποτάμι και πόσα ανάποδα, από την Γρόττα… εκτιμούν ότι δηλαδή θα περνάει το αμάξι και θα ‘τσιμπήσω’ τον πελάτη.
-         Να σας πω ένα παράδειγμα: Εδώ, στο Γρόττα, Ι.Χ. είναι παρκαρισμένα, Ι.Χ. με ‘γουρούνα’ αν έρθουν στο αντίθετο ρεύμα, θα κοντοσταθούν. Δε συζητάω, όταν κατεβαίνει ή ανεβαίνει ένα λεωφορείο ή ένας τράκτορας ή ένα λεωφορείο, τί συμβαίνει… στον οδηγό του Ι.Χ., τι συμβαίνει στον πεζό, που είναι μπροστά…
-         Επιτέλους, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να αναβαθμιστεί, συνολικά, η πόλη που ζούμε. Συνολικά. Έτσι θα έρθουνε… και η αύξηση των αντικειμενικών αξιών και η βελτίωση του τουριστικού προορισμού με το όνομα ‘Νάξος’, και, φυσικά, θα βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής μας. Αν δεν το συνειδητοποιήσουμε αυτό, και δεν λειτουργήσουμε, έστω και αυτό το λίγο που λέω εγώ… αυτό το αυτονόητο που έχουνε κάνει στον υπόλοιπο κόσμο συλλογικά… τότε, θα είμαστε ξεγραμμένοι.  
- Εμείς, όπως έχουμε πει θα υλοποιηθεί η μελέτη εφαρμογής, που είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή και θα δούμε τα αποτελέσματά της...
-         Εμείς, ακόμη, όπως έχουμε πει, και είναι δέσμευση δική μου και της δημοτικής αρχής, εδώ είμαστε, θα δούμε αν υπάρξουν προβλήματα στην πράξη και έχουμε την όλη διάθεση να τα διορθώσουμε. Και ήδη, το αποδεικνύουμε αυτό. Το αποδείξαμε αυτό, με τον κόμβο του ‘Ραντεβού’. Η πρόθεσή μας είναι καθαρή…
-         Πρέπει όλοι καλοπροαίρετα, και με ανοιχτό μυαλό και με βούληση, να δούμε τα αποτελέσματα μιας μικρής αλλαγής. Αν δεν το δούμε, τί να πούμε;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου