Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Γενικό Λύκειο Νάξου : Καταλήψεων συνέχεια και επ’ αόριστον;



Μπήκαμε στην 3η εβδομάδα της κατάληψης στο Γενικό Λύκειο Νάξου – Σήμερα συνάντηση του σύμβουλου Παιδαγωγικής Ευθύνης Ηλία Τουλιά με το 15μελές μαθητών – Ποια τα αιτήματά τους τι σκέφτεται να τους πεις ο σύμβουλος που τονίζει ότι το λύκειο της Νάξου είναι από τα καλύτερα στην Περιφέρεια

Κι εκεί που λέγαμε ότι όλα τελείωσαν, βρέθηκε η χρυσή τομή και το σχολείο (δηλαδή το Γενικό Λύκειο Νάξου) ανοίγει κανονικά τις πύλες του και τα μαθήματα ξεκινούν, ήρθε η γενική συνέλευση των μαθητών να φέρει τα πάνω κάτω και να αποδείξει ότι οι μαθητές είναι απρόβλεπτοι. Με ψήφους 253 υπέρ και 53 κατά (υπήρχαν και 26 απόντες) ελήφθη η απόφαση χθες το μεσημέρι να συνεχιστεί μέχρι νεωτέρας η κατάληψη καθώς δεν έχει διαφοροποιηθεί τίποτα κατά τη γνώμη τους σε σχέση με τα αιτήματα που είχαν καταθέσει εδώ και καιρό. Κι από τη στιγμή που δεν έχει αλλάξει κάτι, δεν υπήρξε λόγος να σταματήσει η κατάληψη. 
Πρέπει να σημειώσουμε ότι για την κατάληψη της 19ης Φεβρουαρίου που αποτέλεσε και την απαρχή των κινητοποιήσεων τα αποτελέσματα ήταν λίγο διαφορετικά καθώς υπέρ της κατάληψης είχαν ψηφίσει 294 μαθητές, 25 κατά και 21 ήταν απόντες. Δείχνει κάτι η διαφοροποίηση; Στην πρώτη ψηφοφορία είχαν δώσει το παρών 340 μαθητές έναντι 332 της χθεσινής. Οι 294 τότε ήταν υπέρ και 46 εάν μπορούμε να πούμε ότι ήταν κατά, ενώ τώρα θετικοί ήταν οι 253 και εναντίον οι 79. Ναι σίγουρα το ποσοστό που είναι εναντίον της συνέχισης έχει μεγαλώσει αλλά αυτό δεν είναι τόσο μεγάλο ώστε να αλλάξει τα δεδομένα. Και συν τοις άλλοις αυτό που μετράει είναι η πλειοψηφία. Και αυτή παραμένει υπέρ των κινητοποιήσεων.

Λύσεις
Το παράξενο είναι βέβαια ότι αρκετά από τα αιτήματά τους φημολογείται ότι έχουν λυθεί. Κυρίως μάλιστα αυτό της αναπλήρωσης του καθηγητή Βιολογίας ο οποίος χθες παρουσιάστηκε κανονικά στο Λύκειο (έτσι τουλάχιστον αναφέρουν οι πληροφορίες) ενώ υπάρχει η δέσμευση από τη πλευρά του κ. Χρήστου Μιχαλόπουλου (διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων) για τη παρουσία σε τακτά χρονικά διαστήματα τόσο ψυχολόγου όσο και κοινωνικού λειτουργού. Από τη πλευρά του Δήμου δεν έχει υπάρξει κάποια αντίστοιχη απάντηση σε θέματα που έχουν σχέση είτε με την δωρεάν μετακίνηση των μαθητών είτε με τις επισκευές στο σχολείο ή τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν μαθητές. Αυτό που έχει γίνει γνωστό από το Δήμο είναι ότι εάν υπάρχουν αιτήματα αυτά θα αντιμετωπιστούν μέσα από διάλογο και καλή διάθεση ενώ ειδικά για θέματα που έχουν σχέση με τον ευπρεπισμό των κτηρίων και εν γένει του συγκροτήματος όλοι οι αρμόδιοι φορείς αναφέρουν ότι δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο αίτημα από το σχολείο ώστε να επέμβουν. Και οι μαθητές εμφανίζονται ενοχλημένοι από το γεγονός ότι έως το μεσημέρι της Δευτέρας δεν υπήρξε κάτι νεώτερο σχετικά με ζητήματα όπως η συντήρηση του κτιρίου ή η άμεση βοήθεια σε μαθητές που οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν προβλήματα οικονομικής φύσεως. Αλλά είπαμε. Πώς να δράσει ο Δήμος όταν δεν γνωρίζει ποια είναι τα προβλήματα. Μήπως στη προκειμένη περίπτωση υπάρχει ένα …σπασμένο τηλέφωνο που δεν μεταφέρει σωστά τι συμβαίνει; 

Μηχανογραφικά
Η κατάληψη στο Γενικό Λύκειο Νάξου μπαίνει στην 3η του εβδομάδα (από τις 19 Φεβρουαρίου) αλλά το ευχάριστο είναι ότι έχουν κατατεθεί κανονικά (καταλυτική ημερομηνία σήμερα 5 Μαρτίου)  τα μηχανογραφικά ενόψει των Πανελληνίων εξετάσεων. Βέβαια το γεγονός ότι η διαδικασία έγινε ενώ το σχολείο βρίσκονταν υπό κατάληψη μπορεί να δώσει τροφή για σκέψεις σχετικά με την εγκυρότητα της διαδικασίας ενώ υπάρχει και η σχετική αγωνία για το πώς και πότε θα αναπληρωθούν οι χαμένες έως τώρα ώρες διδασκαλίας. Κεντρικό πρόσωπο των ημερών ο σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης της Περιφέρειας κ. Ηλίας Τουλιάς, ο οποίος συναντήθηκε χθες το πρωί με τους καθηγητές του Λυκείου Νάξου και σήμερα θα έχει συνάντηση το πρωί και με το 15μελες των μαθητών ώστε να ακούσει από πρώτο χέρι ποια είναι τα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν και τα οποία τους ώθησαν στο να προβούν στην κατάληψη.

Σεβασμός
Τι σκέφτεται ο κ. Τουλιάς; Όπως μας δήλωσε «συναντήθηκα το πρωί της Δευτέρας με τους καθηγητές του Λυκείου και μπορώ να σας πω ότι όλα τα ζητήματα που έχουν σχέση με τα ενδοσχολικά αιτήματα όπως με ενημέρωσαν έχουν ικανοποιηθεί. Και βέβαια ο καθηγητής στη Βιολογία είναι ήδη στη θέση του. Από εκεί και πέρα ξέρουμε όλοι ότι ζητήματα που έχει σχέση με την γενικότερη οικονομική πολιτική και απορρέουν από τις υποχρεώσεις του μνημονίου είναι μεν σεβαστά, έχουν τα βιώνουν αυτή τη στιγμή αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για να τα αλλάξουμε. Έχω επισκεφθεί αρκετές φορές το Λύκειο της Νάξου, θεωρώ ότι είναι ένα από τα καλύτερα στην Περιφέρεια, υπήρχαν κάποια προβλήματα πέρυσι που όμως ξεπεράστηκαν ενώ οι καθηγητές που εργάζονται είναι πολύ σοβαροί επιστήμονες οι οποίοι παράγουν αξιόλογο έργο και είναι τιμή για τους μαθητές να τους έχουν ως διδασκάλους. Θα μιλήσω με τα παιδιά, θα ακούσω τους λόγους που τους κρατούν εκτός μαθημάτων για 3η εβδομάδα και επειδή επισκέπτομαι συχνά το σχολείο πρέπει να παραδεχτώ ότι είναι πολύ ώριμα παιδιά, με αντίληψη και τα εκτιμώ ιδιαίτερα. Όμως πρέπει να κατανοήσουν κι αυτά ότι το σχολείο πρέπει άμεσα να επαναλειτουργήσει καθώς χάνονται μαθήματα και άλλωστε η σωστή λειτουργία του σχολείου είναι προς δική τους εξυπηρέτηση».  

Ποια είναι τα δώδεκα αιτήματα των μαθητών
1. Κατάργηση των μνημονίων τα οποία γονατίζουν τους εργαζομένους και αν οι γονείς μας είναι ακόμα εργαζόμενοι και όχι άνεργοι τους καταδικάζει στην άθλια επιβίωση, άρα επηρεάζει άμεσα και εμάς

2. Δημόσια και δωρεάν υγεία για όλους. Όχι στη συγχώνευση του Γενικού Νοσοκομείου – ΚΥ Νάξου με το νοσοκομείο Σύρου.

3. Όχι στο πρόγραμμα «Αθηνά» . Όχι στη μείωση των εισακτέων στις σχολές. Όχι στη κατάργηση τμημάτων σχολών. Όχι στο κλείσιμο πανεπιστημίων.

4. Δωρεάν δημόσια παιδεία για όλους. Η παιδεία αποτελεί δικαίωμα όλων, ανεξαιρέτως οποιασδήποτε μορφής διάκρισης. Άμεση χρηματοδότηση της παιδείας σε όλους τους τομείς της: Κτιριακές εγκαταστάσεις, Εκπαιδευτικό προσωπικό και Υλικοτεχνική υποστήριξη

5. Άμεση αναπλήρωση των κενών θέσεων διδασκόντων: Καθηγητή βιολογίας, καθηγητή σχεδίου (επαναλαμβανόμενο αίτημα) και καθηγητή αγγλικών

6. Δωρεάν μεταφορές μαθητών από και προς τον τόπο κατοικίας τους, σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

7. Βελτίωση του σχολικού κτιρίου: Βάψιμο εσωτερικά – εξωτερικά, δημιουργία εύχρηστης σχολικής βιβλιοθήκης, βελτίωση των εργαστηρίων, επισκευή του αμφιθεάτρου και κουφωμάτων (παραθύρων)

8. Άμεσα και δραστικά μέτρα για τη βοήθεια οικογενειών που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα. Πολλοί είναι οι συμμαθητές μας που λόγω της οικονομικής δυσχέρειας, που βιώνουμε όλοι μας, δεν μπορούν να πάνε σε φροντιστήρια στα οποία μας στέλνει το ίδιο το σχολείο. Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες των συνεπειών της οικονομικής κρίσης στους συμμαθητές μας, καθώς πολλοί είναι αυτοί που δεν έχουν χρήματα ούτε για φαγητό.

9. Επανέναρξη των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας.(επαναλαμβανόμενο από πέρυσι αίτημα)

10. Βελτίωση των συνθηκών εκπαίδευσης: αλληλοσεβασμός μεταξύ μαθητών-καθηγητών (επαναλαμβανόμενο από πέρυσι αίτημα), παρουσία ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού στο σχολείο μας. (επαναλαμβανόμενο από πέρυσι αίτημα)

11. Διαχωρισμός της Β’ λυκείου σε πέντε τμήματα, αντί των τεσσάρων με 28 μαθητές το καθένα στα τμήματα γενικής παιδείας.

12. Διαχωρισμός της δευτεροβάθμιας από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΛΙΑΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου