Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

Οι δρόμοι της ταλαιπωρίας!

Η ανάγκη άμεσης αντιμετωπίσεως του προβλήματος συντηρήσεως του οδικού δικτύου της πόλεώς μας είναι επιτακτική.
Για όσους επιχειρούν να βγουν στην εξοχή, με τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες τους το οδικό δίκτυο του νησιού μας μόνον σύμμαχός τους δεν είναι… Δεν αποτελεί ψυχαγωγία το να ταξιδεύει κανείς στους δρόμους της Νάξου, που είναι ακατάλληλοι και επικίνδυνοι. Όσοι βγήκαν εκτός Χώρας, προ ημερών, με προορισμό κάποιες παραθαλάσσιες περιοχές της δυτικής ακτής είδαν πώς σε τι κατάσταση είναι το οδικό δίκτυο, στα περισσότερα σημεία του, και… «έπαθαν»! Με αυτά (τα εικονιζόμενα) χάλια θα προϋπαντήσουμε το εφετινό καλοκαίρι;

Πότε, επιτέλους, θα ευαισθητοποιηθούν οι αρμόδιοι που έχουν αναλάβει την υποχρέωση οι δρόμοι του νησιού μας να είναι κατάλληλοι για την κυκλοφορία, να τις αποκαταστήσουν; Και όχι μπαλώματα, γιατί το έργο το έχουμε δει πολλές φορές, όπως τις Ελληνικές ταινίες του κινηματογράφου! Να κάνουν πρέπει σωστή δουλειά.
Ελπίζουμε σύντομα, γιατί αν γίνει ζημιά και είναι υλική δεν θα υπάρξει ιδιαίτερο πρόβλημα. Αν όμως είναι σωματική βλάβη, τότε τί γίνεται;
Το οδικό δίκτυο του νησιού μας σε πολλά σημεία του έχει προ πολλού κριθεί πεπαλαιωμένο και παντελώς ακατάλληλο σε μεγάλο ποσοστό, καθώς έχει κατασκευαστεί με προδιαγραφές και τεχνικά χαρακτηριστικά της δεκαετίας του ΄60. Ένα  πολύ μεγάλο τμήμα του δικτύου του δηλαδή έχει ηλικία πενήντα ετών και πλέον.
Αυτοψίες των Τεχνικών Υπηρεσιών του άλλοτε Επαρχείου Νάξου δείχνουν ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα τόσο στις ορεινές όσο και στις πεδινές περιοχές του νησιού μας.
Στο σημείο αυτό, ας αναφερθεί και η εξής αλήθεια: Τα τελευταία χρόνια δεν έχουν δαπανηθεί, παρά ελάχιστα, κονδύλια για την σωστή συντήρησή του, η οποία ωστόσο δεν θεωρείται ότι αλλάζει τα δεδομένα του δικτύου.  
Παρότι είναι γνωστό το πρόβλημα των δημοτικών και πρώην επαρχιακών δρόμων,  δεν δίνονται χρήματα για μελέτες, που κρίνονται απολύτως αναγκαίες για την βελτίωση των δρόμων, ενώ με την τακτική του ημετέρου δήμου να συντηρεί επιλεκτικά, θα λέγαμε, τις  λακκούβες δεν βελτιώνουν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, αφού οι επικίνδυνες στροφές , απαιτούν νέες μελέτες με νέα χάραξη και με βελτιωμένα τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του οδικού κυκλώματος, με τα   αναγκαία αποστραγγιστικά έργα, τα απαιτούμενα έργα αντιστηρίξεως κ.ά.
Θα πρέπει, πρώτα απ’ όλα, να επισημανθεί ότι τα αμέσου προτεραιότητας προβλήματα παρουσιάζονται στις παραθαλάσσιες περιοχές (Αλυκό, Καστράκι, Μικρή Βίγλα κ.ά.), όπου η κακοσυντήρηση του οδικού δικτύου είναι εμφανέστατη, όπως είναι εμφανής η αδιαφορία, που έχει ως συνέπειά της σε ορισμένα σημεία να υπάρχουν ακόμη χωμάτινοι δρόμοι σε άθλια κατάσταση.
…Και ενώ δεν έχει ακόμη ξεκινήσει η υλοποίηση του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, σε ό,τι έχει να κάνει με την αποκατάσταση του οδικού δικτύου της Νάξου, ας αναφερθεί και τούτο: Επιβάλλεται η συνολική αναμόρφωση του Τεχνικού Προγράμματος 3013, με προτεραιότητα στους εκτός πόλεως Νάξου περιοχές και με την υιοθέτηση διαδικασιών διαβουλεύσεως που θα κινητοποιήσουν τους δημότες, τόσο για τον εντοπισμό των προβλημάτων όσο και για την εξασφάλιση της απαραίτητης συναινέσεως, προκειμένου να υιοθετηθούν οι βέλτιστες τεχνικές λύσεις. Σε ό,τι αφορά στο κέντρο της πόλεως Νάξου, δυστυχώς, δεν μπορεί να υπάρξει ριζοσπαστική παρέμβαση για την ανάπλασή του χωρίς να προκληθεί δυσβάσταχτο κόστος για τους δημότες. Χρειάζεται, ωστόσο, να βελτιωθούν οι κακοτεχνίες, ώστε να αποφεύγονται τουλάχιστον τα ατυχήματα που προκαλούνται…
γ.βλαχ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου