Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

ΛΥΚΕΙΟ ΝΑΞΟΥ Κορυφώνεται η αγωνία


Σήμερα το απόγευμα στο «Ιακ. Καμπανέλης» εκτάκτως συνεδριάζει ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων σχετικά με την συνεχιζόμενη κατάληψη στο Γενικό Λύκειο Νάξου – Κίνδυνος να χαθεί η χρονιά εάν συνεχιστεί και μετά την 26η Μαρτίου η κατάληψη - Αναμένεται επίσκεψη και του Διευθυντή Περιφερειακής Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου

Η παρτίδα πλέον στο σκάκι φτάνει στην κορύφωσή τους. Μπορεί οι καθηγητές να έχουν τα λευκά αλλά οι μαθητές εμφανίζονται να κρατούν όλα τα χαρτιά στα χέρια τους δημιουργώντας την εντύπωση ότι θα σταματήσουν την κατάληψη όταν αυτοί το αποφασίσουν. Κάτι που δεν είναι σίγουρο που μπορεί να οδηγήσει και κυρίως τι συνέπειες μπορεί να υπάρχουν… Βλέπετε καλώς ή κακώς σήμερα συμπληρώνονται δύο εβδομάδες κατάληψης, ήτοι έχουμε έντεκα εργάσιμες ημέρες που το σχολείο τελεί υπό κατάληψη και η κλεψύδρα όσον αφορά τη λήξη της σχολικής χρονιάς έχει αρχίσει να αδειάζει επικίνδυνα.

Σενάρια
Στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας οι μαθητές που θέλουν να δώσουν εξετάσεις στις στρατιωτικές σχολές οφείλουν να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και το σχολείο αυτή τη στιγμή τελεί υπό κατάληψη. Κάποιοι πιστεύουν ότι αυτή δεν θα τελειώσει πριν την ερχόμενη Τρίτη 27 Μαρτίου, κάποια άλλοι επιμένουν ότι το αργότερο την Δευτέρα 26 Μαρτίου, οι μαθητές θα ανοίξουν τις πύλες ώστε το Γενικό Λύκειο Νάξου να αρχίσει και πάλι τη λειτουργία. Δεν είναι όμως και λίγοι, οι πλέον απαισιόδοξοι, αυτοί που αναφέρουν ότι το σχολείο θα ανοίξει μετά τις γιορτές του Πάσχα, ήτοι μετά τις 20 Απριλίου. Ένα σενάριο που σίγουρα λογίζεται ως η απόλυτη καταστροφή για το μέλλον των ίδιων των μαθητών. Μην ξεχνάμε ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις έχουν οριστεί για τις 21 Μαΐου (ημέρα έναρξης) άρα στις 18 Μαΐου θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ο κύκλος μαθημάτων της διδακτέας ύλης ώστε τα παιδιά να προσέλθουν για τις εξετάσεις. Ίσως στη Νάξο να έχουμε την Πανελλήνια πρωτοτυπία να δούμε μαθητές να προσέρχονται στα εξεταστικά κέντρα χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διδακτέα ύλη…

Συνεδρίαση
Όμως, οι εξελίξεις τρέχουν. Πριν από δύο ημέρες, το μεσημέρι της Τρίτης ο σύλλογος καθηγητών μετά από συνεδρίαση με αντιπροσωπία των μαθητών προχώρησε σε σχέδιο προτάσεων που παρέδωσε προς ενημέρωση των μαθητών απαντώντας ουσιαστικά ένα προς ένα στα αιτήματά τους αποδεικνύοντας ότι υπάρχει η καλή διάθεση όχι μόνο για διάλογο αλλά και για πραγματική λύση καθώς στο σχέδιο προτάσεων οι μαθητές ουσιαστικά ικανοποιούνταν σε μεγάλο βαθμό ως προς τα αιτήματά τους, Θα πείτε γιατί αυτό το σχέδιο πρότασης δεν δόθηκε νωρίτερα; Με το ίδιο σκεπτικό θα απαντήσουν και κάποιοι ότι οι μαθητές έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι θα τοποθετηθούν στο σχετικό σχέδιο το απόγευμα της Παρασκευής όταν και θα πραγματοποιηθεί η γενική τους συνέλευση. Άρα κανείς προφανώς δεν βιάζεται θα σκεφτεί κανείς… Το πιο εντυπωσιακό σε όλο αυτό είναι ότι οι μαθητές αλλά και οι καθηγητές φέρονται να ζητούν ενυπόγραφες εγγυήσεις κάτι που θυμίζει κάτι από το σίριαλ των δανειακών συμβάσεων που υπέγραψε η Ελλάδα με την ΕΕ και το ΔΝΤ όμως στην περίπτωση του Γενικού Λυκείου Νάξου, ποιος είναι αλήθεια η Μέρκελ και ποιος η Ελλάδα;

Ανοιχτό σχολείο
Συν τοις άλλοις για πρώτη φορά οι γονείς μοιάζουν να αντιλαμβάνονται ότι το περιθώριο των όποιων διαπραγματεύσεων έχει ξεπεραστεί. Αυτός είναι και ο λόγος που σήμερα το απόγευμα (19:00) αναμένεται να συνεδριάσουν ως σύλλογος γονέων και κηδεμόνων για να πάρουν κι αυτοί θέση στα δρώμενα. Ναι μπορεί να θεωρούν δίκαια τα περισσότερα από τα αιτήματα των παιδιών, αλλά το ζητούμενο που είναι «ανοιχτό σχολείο» δεν υπάρχει. Και πλέον η αγωνία τους είναι διάχυτη. Κανείς άλλωστε δεν μπορεί να προδικάσει αυτή τη στιγμή τη στάση του υπουργείου Παιδείας που εμφανίζεται πλήρως ενημερωμένο για ότι έχει συμβεί στη Νάξο.

Αναπλήρωση
Μπορεί ο κ. Νίκος Ράπτης - Διευθυντής Περιφερειακής Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου – να διέψευσε ότι έχει ενημέρωση για τα αιτήματα των μαθητών όμως με δεδομένο ότι έχουμε περάσει τις 10 εργάσιμες ημέρες που είναι κλειστό το σχολείο δεν ξέρουμε εάν θα ζητήσει αναπλήρωση των χαμένων ωρών και με ποιο τρόπο. Τα σενάρια για την αναπλήρωση είναι λίγο πολύ γνωστά: επιμήκυνση ωρών λειτουργίας (έως τις 5 το απόγευμα) Σάββατα και αργίες. Όμως με δεδομένη την οικονομική κρίση και την αδυναμία του Υπουργείου να πληρώσει υπερωρίες ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα δούμε το εξωφρενικό σενάριο: να γίνουν πρώτα οι Πανελλαδικές εξετάσεις και στη συνέχεια τα παιδιά να επιστρέψουν στο σχολείο για να ολοκληρώσουν τη χρονιά (!!!) Όχι δεν είναι αστείο. Είναι ένα από τα σενάρια που ενδεχομένως να πέσουν στο τραπέζι εάν η κατάληψη ξεφύγει από κάθε έλεγχο όσον αφορά την χρονική της διάρκεια.

Ερωτήματα
Ο κ. Ράπτης έχει εκφράσει την επιθυμία να έρθει στη Νάξο και να μιλήσει με τους μαθητές. Όμως, έχει αφήσει να εννοηθεί σε κατ' ιδίαν συζητήσεις ότι αυτή η ιστορία πρέπει να τελειώσει άμεσα και το σχολείο να ανοίξει. Και το ερώτημα «γιατί παρατείνετε η κατάληψη» από τη στιγμή που οι μαθητές έχουν στα χέρια του το σχέδιο προτάσεων από τους καθηγητές είναι αυτό που δεν βρίσκει απάντηση από κανέναν. Οι μαθητές μοιάζουν να θέλουν να κερδίσουν …χρόνο. Μεταθέτουν συνεχώς την ημέρα απάντησης αφήνοντας τους γονείς να κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα. Μπορεί τα παιδιά τους να έχουν δίκαιο και να κατηγορούν τους καθηγητές και δη τον Λυκειάρχη για αυταρχισμό, όμως στην δική τους περίπτωση λειτουργούν λες και έχουν χρονοδιάγραμμα. Και τα ερωτηματικά σχετικά με τις προθέσεις τους όλο και μεγαλώνουν. Με βασικότερο όλων: κατανοούν ότι κινδυνεύει να τιναχτεί η χρονιά στον αέρα; Να χαθεί όλο το σχολικό έτος και τα παιδιά να χάσουν το δικαίωμα ακόμη και να δώσουν εξετάσεις ενώ δεν είναι λίγα αυτά που από την 1η Ιουνίου ενδεχομένως να ξεκινήσουν καλοκαιρινές εργασίες έχοντας στη πλάτη τους σχολικές ώρες που οφείλουν να καλύψουν;

Συμμετοχή
Από εκεί και πέρα γεννάτε θέμα όσον αφορά τη συμμετοχή τους στον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, της επετείου για την επανάσταση του 1821… Οι μαθητές έχουν ανακοινώσει τη παρουσία τους τόσο στην επιμνημόσυνη δέση με την κατάθεση στεφάνου την Παρασκευή όσο και τη παρουσία τους στην μαθητική παρέλαση με τη σημαία του σχολείου. Όμως, η σημαία είναι στο γραφείο του Διευθυντή. Πως θα δοθεί στους μαθητές όταν το σχολείο τελεί υπό κατάληψη; Και πως θα παρελάσουν τα τύμπανα ή αντιπροσωπεία των μαθητών; Τα παιχνίδια ψυχολογίας και η ανασφάλεια που υπάρχει αυτή τη στιγμή δεν είναι καλός σύμβουλος για κανέναν από τις δύο πλευρές. Το σκοινί είναι τεντωμένο και όντως θα πρέπει να είναι πολύ καλοί αυτοί που καλούνται να ισορροπήσουν και μάλιστα χωρίς σχοινί ασφαλείας. Οι μαθητές κατάφεραν να κερδίσουν ένα ικανοποιητικό σχέδιο προτάσεων που τους δίνει την δυνατότητα να ελέγξουν αρκετά πράγματα για τα οποία θεωρούν ότι ο λυκειάρχης και εν γένει οι καθηγητές λειτουργούν χωρίς έλεγχο. Θα είναι κρίμα να χαλάσουν αυτή την επιτυχία παρατείνοντας μία κατάληψη που θα τους φέρει αντιμέτωπους όχι πλέον με τους καθηγητές αλλά με τους γονείς αρχικά και στη συνέχεια με το απρόσωπο υπουργείο που μετράει μόνο απουσίες, χαμένες ώρες διδασκαλίες και κλειστά σχολεία χωρίς ιδιαίτερο λόγο κατά την άποψή του…. 
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΛΙΑΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου