Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

Κυκλοφοριακό: Απαλλαγή από την … «γκαμήλα» σημαίνει: ΟΧΙ, ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ «ΚΑΠΟΙΟΥΣ»… ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ «ΟΛΟΥΣ»

Το κυκλοφοριακό στην πόλη της Νάξου και στο νησί μας γενικότερα, θα πάψει να «βραχυκυκλώνει» την καθημερινότητά μας, εάν και εφόσον οι (νέες) κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται/υλοποιούνται περί τα μέσα της προσεχούς ανοίξεως δεν θα είναι ρυθμίσεις για «κάποιους», αλλά ρυθμίσεις για «όλους»… * Το (Μελετητικό) «Γραφείο Περιμένη» ολοκληρώνει εντός των επομένων ημερών το έργο του… * Ακολούθως, οι «ρυθμίσεις» θα «μπουν στην διαβούλευση», για να έρθει περί τα τέλη του (δίσεκτου) Φεβρουαρίου, αρχές Μαρτίου το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, να εγκρίνει «το νέο κυκλοφοριακό»…
ΤΗΝ απόφασή του την έχει πάρει προ πολλού το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Στην απόφαση που αφορά στην εντολή που δόθηκε στο (Μελετητικό) «Γραφείο Περιμένη» για την εκπόνηση μελέτης νέων) κυκλοφοριακών ρυθμίσεων… Το εν λόγω «Γραφείο», σύμφωνα με καλά διασταυρωμένες πληροφορίες, ολοκληρώνει εντός των επομένων ημερών το έργο του. Ακολούθως, οι «ρυθμίσεις» θα «μπουν στην διαβούλευση», για να έρθει περί τα τέλη του (δίσεκτου) Φεβρουαρίου, αρχές Μαρτίου το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, να εγκρίνει «το νέο κυκλοφοριακό»…
«Βραχυκυκλώνει» την καθημερινότητά μας το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη της Νάξου, και παντού στο νησί μας (επάνω) γενικότερα ιδίως κατά τους μήνες του θέρους που τα αυτοκίνητα … πολλαπλασιάζονται.
Διατείνονται οι της πλειοψηφίας του οικείου δημοτικού συμβουλίου ότι οι όποιες ρυθμίσεις πάρουν την έγκριση του κορυφαίου οργάνου του πολυνησιακού δήμου μας αυτές και θα εφαρμοστούν χωρίς διακρίσεις. Αυτό είναι, πιστεύουμε, το (μεγάλο) ζητούμενο. Αυτό είναι που σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει…
Πλην του ζητήματος που αφορά στην έλλειψη χώρων σταθμεύσεως οχημάτων – κεφαλαιώδες ζήτημα που θα πρέπει οπωσδήποτε να διευθετηθεί, η καθοριστικής σημασίας «παράμετρος» που θα «μετρήσει» όσο τίποτε άλλο στην επίλυση του προαναφερθέντος διογκωμένου κατά τα τελευταία έτη προβλήματος είναι αυτή για την οποία προ ετών μας μίλησε ο άλλοτε αντιδήμαρχος Δήμου Νάξου, Ι. Πομόνης…
Ποια είναι αυτή; Διαβάστε το σχόλιό του, και θα καταλάβετε περί τίνος πρόκειται…:
«Το κακό είναι ότι το χάος που βλέπουμε δυο καλοκαίρια τώρα στο Κυκλοφοριακό, θες το σχέδιο «άλφα», θες το σχέδιο «βήτα» της μελέτης, θες το σχέδιο «γάμα», δεν με νοιάζει ποιο θες… Εμένα με νοιάζει ότι όποιο και να εφαρμόζαμε θα άλλαζε προς το καλύτερο αυτή την κατάσταση.
Αυτό πιστεύω, εγώ. Και στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφέρω και τούτο. Αυτό που θα πρέπει να αλλάξει είναι αυτή η χαριστική διάθεση που κυριάρχησε και κυριαρχεί στα Κοινά από την εκάστοτε δημοτική Αρχή. Δηλαδή, έχει μάθει ο Ναξιώτης και ενδιαφέρεται καθαρά, όλοι μας, δεν βγάζω έξω τον εαυτό μου, να βγάζει τον εαυτό του απέξω. Να ενδιαφέρεται δηλαδή για το σπίτι του, το Γραφείο του και τίποτε παραπάνω. Αυτή η λογική, μας οδήγησε στην κατάσταση που είμαστε, τώρα… Μην επιβάλεις πρόστιμο σε αυτόν, στο πεζοδρόμιο, γιατί είναι ψηφοφόρος… Μην επιβάλεις σε αυτόν που έχει καταπατήσει από τα 150 μ. που του δίνει ο δήμος, 600 μέτρα, γιατί είναι συγγενής, αυτή ατιμωρησία μας οδήγησε εδώ που είμαστε… Και τα έβλεπα αυτά τα πράγματα και δεν αισθανόμουν καλά… και φτάσαμε στο σημείο μικρές μειοψηφίες ανθρώπων με κάποιες υπογραφές να μπορούνε να ορίζουνε το μέλλον του τόπου, το οποίο τελικά το πληρώνουν και αυτοί. Γιατί είμαι σίγουρος ότι μια πόλη που λειτουργεί σωστά μπορεί να βοηθήσει όλους… Με τον τρόπο όμως που δούλευε το σύστημα εκεί, δεν βελτιωνότανε η κατάσταση. Πάντα ήτανε το χάιδεμα στην πλάτη, το χαϊδευτικό, αυτά… Δεν μπαίνανε τα προβλήματα κάτω. Και επίσης, δεν γινότανε σωστή διαβούλευση. Εγώ, μιας και λες για το Κυκλοφοριακό, επέμενα να καθυστερήσει όσο γίνεται για να γίνει σωστή διαβούλευση. Όλα γίναν ‘άρπα-κόλλα’ και γρήγορα. Και η Αντιπολίτευση θυμάμαι ήθελε όλα να γίνουν στα γρήγορα… Και ο Καπίρης δηλαδή και ο Φραγκίσκος, απ’ ότι θυμάμαι, λέγαν: Μη κάνετε διαβούλευση θα μπλέξουμε… ‘Μπαμ-μπαμ’ σε δύο ώρες μέσα… μα δε γίνεται έτσι να πειστεί ο κόσμος ότι εκεί που ανέβαινε μέχρι τα χτες, τώρα θα κατεβαίνει. Ας αργήσουμε μια σεζόν… Ας αργήσουμε ένα χρόνο… Αφού με πίεσαν όλοι…, λέγοντας, «όχι, θα το κάνουμε έτσι»… Έτσι και έγινε… Και τα αποτελέσματα τα είδαμε…».
Μας είπε και άλλα πολλά ο κ. Πομόνης, τότε. Πολλά και ενδιαφέροντα, όπως:
1. «Το θέμα που έχει να κάνει με την πελατειακή σχέση, κυρίως με τον δήμο, εμένα με ενοχλούσε αφάνταστα. Με ενοχλούσε αφάνταστα. Δηλαδή, να σου πω ένα παράδειγμα: Σου λέει: είσαι υπεύθυνος για τα πεζοδρόμια ή/και για τις παραλίες. Τι κάνεις τότε; Πας, ενημερώνεις τον κόσμο, μία – δύο φορές, προφορικά, πας, του λες του ενδιαφερόμενου: ‘έχεις πράγματα να βγάλεις στον δρόμο, μη σε παρακαλώ, έχεις 2 μ., βγάλε τα πράγματά σου στους 80-90 πόντους και άφησε 1.10-1.20, να περνά ο κόσμος… Λέει: ‘ναι’, ‘ναι’… Όλοι, λένε ‘ναι’… Όταν δεν γίνει αυτό, όμως, τί κάνεις; Λες: δήμαρχε, θα πρέπει να πέσει πρόστιμο.
Άμα δεις, στο συρτάρι, έχω πρόστιμα… Το πρώτο καλοκαίρι, 70.000 ευρώ, το δεύτερο καλοκαίρι, επί θητείας μου, 100.000 ευρώ. Κομμένα, αθεώρητα και απλήρωτα, σβησμένα όλα… Στεναχωρήθηκαν και τα παιδιά του δήμου που ήταν στην επιτροπή, γιατί αναγκαστήκανε και γράψανε θείους, μπαμπάδες, μαμάδες και τους πιάσανε όλους και τους γράψανε. Από το «Nissaki» μέχρι κάτω … και τους γράψανε. Κανείς δεν πλήρωσε, βέβαια… Οπότε, λες, τί κάνω, εγώ, εκεί πέρα; Κοροϊδεύω; Γίνομαι δηλαδή κακός με τον φίλο μου τον Βλαχάκη και… Εγώ, δεν καταλάβαινα ούτε θείο ούτε μπαμπά ούτε μαμά… Και τα παιδιά των συνεργείων, ήταν πολύ αξιόλογα. Βγαίνανε, γράφανε… Αυτή η κατάσταση, με στενοχώρησε… Όλα ‘μηδέν’… Για αυτή την κατάσταση, νομίζω, πως κι εγώ έχω ευθύνη και εσύ..., γιατί αρνούμαστε να συμμετάσχουμε στα Κοινά. Και ασχολούνται με τα Κοινά, οι ίδιοι και οι ίδιοι. Συμφωνείς;»
2. «Ας επιλέγαμε κάποια λύση όμως… Κάποια λύση. Την «άλφα», τη «βήτα», κάποια λύση…
Τα πασαλάκια, φερ’ ειπείν, θα έπρεπε να έχουν φύγει από την πρώτη χρονιά. Αυτά τοποθετήθηκαν για ένα χρόνο… Μπήκαν για όσο διάστημα θα χρειαζόταν μέχρι να τελειώσει η μελέτη. Τώρα, τι τα έχουνε εκεί και τα κοιτάνε; Ούτως ή άλλως καταπατώνται… τα χρησιμοποιούν τα υποτιθέμενα πεζοδρόμια για εμπορεύματα. Δεν χρησιμοποιούνται για τους πεζούς. Αυτά, επαναλαμβάνω, είχανε μπει προσωρινά μέχρι να τελειώσει η μελέτη, για να μπορεί ο καταστηματάρχης στο ένα μέτρο να βγάζει την πραμάτειά του και στο άλλο μέτρο να περπατάει ο πεζός. Εσύ που μένεις στην πόλη αυτή, έχεις δει κανένα ελεύθερο δρόμο να περνάει ένας πεζός; Αυτά είναι που με στεναχωρούσανε… και αυτά είναι που με στεναχωρούνε…». (02, 2010).
Με την ευκαιρία, ας θυμηθούμε την επιστολή παραιτήσεως του κ. Πομόνη. Σημείωνε, ο άλλοτε «καποδιστριακός» αντιδήμαρχος: «Αξιότιμε κ. Δήμαρχε, (σ.σ.: Ν. Μαράκης)
Μετά την πραξικοπηματική και αυθαίρετη ενέργεια του Γ.Γ. της Περιφέρειας Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ να καταρρίψει και να εξαφανίσει την απόφαση του Δημοτικού µας Συμβουλίου για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πόλη µας, που πάρθηκε µε συντριπτική πλειοψηφία (14 υπέρ και 7 κατά), και µε απόλυτα νόµιµο και δημοκρατικό τρόπο, αναγκάζομαι σήμερα σαν αρμόδιος Αντιδήμαρχος του κυκλοφοριακού να πάρω την δυσάρεστη και επώδυνη ειλικρινά απόφαση να σου υποβάλω µε το παρόν, για λόγους ηθικής τάξης την παραίτηση µου τόσο από το αξίωμα του Αντιδημάρχου, όσο και από αυτό του Δημοτικού Συμβούλου.
Δεν μπορώ και δεν θέλω να είμαι «δήθεν» Αντιδήμαρχος κυκλοφοριακού, βλέποντας την πόλη µας χωρίς πεζοδρόμια, τους πεζούς και τα αυτοκίνητα να στοιβάζονται επικίνδυνα στα στενά και χωρίς σήμανση δρομάκια ,να µας απαγορεύουν να δηµοπρατήσουµε νέους χώρους στάθμευσης , να βλέπω τις ουρές των οχημάτων στο Λύκειο, να μαθαίνω πόσοι τραυματίστηκαν εφέτος, ή ακόμα και πόσοι σκοτωθήκαν στον κόμβο του καλοκαιρινού σινεµά, να παρακολουθώ τις νταλίκες και τα αυτοκίνητα σε επικίνδυνα τετ-α-τετ µε τους πεζούς στον Περιφερειακό της Γρόττας.
Και όλα αυτά όχι µε ευθύνη δική µας, αλλά µε αποκλειστική ευθύνη του Γ.Γ και της ναξιώτικης κοµµατικής του παρέας.
Σήμερα ,βασιζόμενοι σε αυτή την επιστημονική μελέτη, που για πρώτη φορά στα χρονικά του ΔΗΜΟΥ, αποφασίστηκε από το 70% του Δ. Σ. να εφαρμοστεί αυτούσια χωρίς παρεμβάσεις και αστερίσκους συμφερόντων, θα έπρεπε να δηµοπρατούµε μελέτες και έργα κατασκευής πεζοδρομίων, νέων κόμβων στα επικίνδυνα σημεία, νέα parking, να οργανώναμε το σταδιακό κλείσιμο του κέντρου από τα Ι.Χ. και άλλα έργα που προέβλεπε η µμελέτη και που σε δυο χρόνια περίπου θα κάνανε την πόλη µας πιο ανθρώπινη και φιλική.
Δυστυχώς, αντ’ αυτών παρακολουθούμε ανήμποροι την εξαφάνιση της απόφασης µας µε ένα απλό «αποφασίζω και διατάζω» του απαράδεκτου αυτού Γ.Γ. και τους πανηγυρίζοντες «Ναξιώτες για το αύριο .... » φίλους του για το σταµάτηµα όλων αυτών των έργων και το βύθισμα της πόλης µας σε κυκλοφοριακό χάος για αρκετά χρόνια ακόμα.
Είναι τέλος η απόφαση µου αυτή και µια φωνή διαμαρτυρίας (το μόνο μέσο που έχω) για το «Μεσαίωνα» που προσπαθεί µεθοδευµένα να επιβάλει στο νησί µας ο Γ.Γ. τα τελευταία χρόνια και δυστυχώς χέρι-χέρι µε «ΝΑΞΙΩΤΕΣ» που υποτίθεται ότι ενδιαφέρονται για τον τόπο τους.
Όχι μόνο κανένα έργο δεν έγινε τα τελευταία 4 χρόνια στο νησί µας, αλλά χάθηκαν, µε την πολιτική ευθύνη και την αδιαφορία του Γ.Γ. και του επίσημου κράτους, μεγάλα έργα που ήταν έτοιμα να γίνουν ή που είχαν ήδη ξεκινήσει (τα µπλόκια σας χαιρετούν ακόμα κ. Γ.Γ.).
Είναι, Δήμαρχε (σ.σ.: Ν. Μαράκης), επαίσχυντος ο τρόπος που προσπαθεί το αντιλαϊκό αυτό κράτος και οι εκφραστές του στη διοίκηση , να σπρώξουν την κοµµατική τους δημοτική παράταξη προς την εξουσία.
Δεν ξέρουν βέβαια ότι εδώ και 30 χρόνια περίπου προσπάθησαν πολλοί να το κάνουν αυτό, αλλά πάντα έσπαγαν τα μούτρα τους, όπως θα τα σπάσουν και τώρα, γιατί ο λαός της Νάξου, σε οποίο κόµµα και να ανήκει , θα είναι κοντά σε αυτούς που κοιτούν το καλό του νησιού και όχι κοντά σε αυτούς που υπονομεύουν το νησί µας μόνο και μόνο για να εξυπηρετήσουν τα προσωπικά τους συμφέροντα και την τρέλα τους για εξουσία.
Πιστεύοντας, αγαπητέ µου Δήμαρχε, ότι καταλαβαίνεις τώρα τι µε οδήγησε σε αυτή µου την επιλογή, θέλω να ξέρεις ότι θα είμαι πάντα εδώ, έστω και έξω από το Δήμο πλέον, σε ότι νομίζεις εσύ ότι θα μπορούσα να προσφέρω στο έργο σου».
Ο αντιδήμαρχος του νυν «καλλικράτεου» δήμου μας, Δημήτρης Λιανός, δήλωνε προ καιρού στην «Κ»: «Για το θέμα του Κυκλοφοριακού υπάρχουν στον Δήμο Νάξου μετρήσεις (μελέτη) κυκλοφοριακού φόρτου από περίοδο αιχμής και συγκεκριμένα το 2007, θα αξιοποιηθούν και μαζί με τις προτάσεις που κατατέθηκαν από την Επιτροπή για το Κυκλοφοριακό θα ανατεθούν σε γραφείο μελετών προκειμένου να παρουσιάσει στην Επιτροπή Κυκλοφοριακού ολοκληρωμένη πρόταση. Είναι σημαντικό για την πόλη μας, τη Χώρα, να υπάρξει εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη, κάτι που δεν είχε γίνει έως τώρα. Θέλω να διαβεβαιώσω τους συνδημότες μας ότι εάν παρουσιαστούν προβλήματα στην εφαρμογή της μελέτης, το Δημοτικό Συμβούλιο έχει την βούληση να την βελτιώσει…».
ΚΟΝΤΟΛΟΓΙΣ: Αυτό που προέχει είναι, όταν περί τα μέσα της προσεχούς ανοίξεως ξεκινήσει η εφαρμογή της δέσμης των κυκλοφοριακών ρυθμίσεως για την ομαλοποίηση της κυκλοφορίας των οχημάτων εντός και εκτός πόλεως Νάξου, να μην χαριστούμε σε «κάποιους», αλλά να εφαρμόσουμε ό,τι το οικείο δημοτικό συμβούλιο θα έχει προηγουμένως εγκρίνει, μέχρι κεραίας…
Αυτό…, και χώρους σταθμεύσεως… 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου