Πέμπτη 2 Ιουνίου 2011

Οι Μανατάκης – Χριστοφίδης έφτασαν στην Νάξο μετά από 10 ημέρες ταξιδιού από την Ερέτρια και σήμερα αναχωρούν για την Ίο και τερματισμό το Ηράκλειο

Να πω την αλήθεια και μόνο στην σκέψη ότι θα κωπηλατούσα επί πέντε ώρες ώστε να έρθω από την Μύκονο στη Νάξο κουράστηκα… Πόσο μάλλον να είμαι σε ένα κανώ καγιάκ επί 12 ημέρες…. Ακόμη και ο πρωθυπουργός μας που λατρεύει το συγκεκριμένο σπορ δύσκολα θα άντεχε. Όμως, οι Άγγελος Χριστοφορίδης (ετών 31, Αθηναίος, διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων) και Κώστας Μανατάκης (Κρητικός ετών 51, ασχολείται με τον κανόε καγιάκ από το 1999 έχοντας επιχειρήσει ως πρώτο ταξίδι τον περίπλου της Κρήτης ) μας βάζουν τα γυαλιά και αποδεικνύουν ότι όλα μπορούν να γίνουν, αρκεί να υπάρχει ένα ισχυρό κίνητρο… Και για ένα «χαμόγελο παιδιού» οι δύο πεπειραμένοι αθλητές ταξιδεύουν εδώ και 12 μέρες έχοντας απέναντί τους τα καιρικά φαινόμενα και μόνη συντροφιά ο ένας τον άλλο.

Η συνάντηση
Ξεκίνησαν στις 22 Μαΐου από την Ερέτρια και στόχο έχουν να φτάσουν στο Ηράκλειο της Κρήτης γιατί πολύ απλά ο Κώστας θέλει να δει τους φίλους του και ο Άγγελος να πιει μία τσικουδιά καθισμένος στο Ηράκλειο (!!!) Όχι δεν είναι αστείο. Απλά είναι το δικό τους κίνητρο ώστε να δικαιολογήσουν την πράξη τους. Η αλήθεια; Μα τι άλλο από τον να φωνάξουν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο ότι ένα ίδρυμα όπως το «χαμόγελο του Παιδιού» σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να κλείσει. Οι ίδιοι αρνούνται να πάρουν έστω κι εάν ευρώ. Το είπε άλλωστε ο Μανατάκης όταν κλήθηκε να απαντήσει στην ερώτηση για το ποια ήταν η πιο συγκινητική στιγμή του ταξιδιού τους έως τώρα «όταν χθες το βράδυ (σ.σ. την Δευτέρα) στο ξενοδοχείο που βρισκόμαστε στη Μύκονο μας πλησίασε μία ελβετίδα, μεγάλη σε ηλικία και μας έδωσε 50 ευρώ. Κίνηση που μας έκοψε τα πόδια. Της είπαμε ότι δεν παίρνουμε χρήματα κι εάν θέλει να τα δώσει στον ξενοδόχο που θα τα καταθέσει (ή η ίδια μόνη της) στον ειδικό λογαριασμό υπέρ του ιδρύματος»
Η αλληλεγγύη
Στη Νάξο έφτασαν γύρω στις 6.30 μ.μ, μετά από πέντε ώρες ταξίδι από την Μύκονο. Καθυστέρησαν λίγο ελέω του «Blue Star» που ήταν εκείνη την ώρα στο λιμάνι και δήλωσαν ενθουσιασμένοι από την υποδοχή που τους επιφύλαξαν οι κάτοικοι του νησιού «όσο κατεβαίνουμε προς το Νότο η αλήθεια είναι ότι συναντάμε περισσότερο ενθουσιασμό και οι κάτοικοι είναι πιο εγκάρδιοι. Αλλά δεν έχουμε παράπονο» Ποιο το κίνητρο για την κίνηση αυτή; «Αξίζει νομίζω να κάνει κανείς κουπί για τις αξίες της ζωής, όπως η αλληλεγγύη του ενός για τον άλλο. Για ιδέες και συναισθήματα που έχουν χαθεί στο χρόνο. Δεν έχουμε χορηγό, ο εξοπλισμός είναι δικός μας και εδώ και ένα χρόνο σχεδιάζουμε αυτό το ταξίδι» δηλώνει ο Άγγελος Χριστοφορίδης που όπως αποκάλυψε «ευτυχώς δεν ακολουθήσαμε τις οδηγίες του πρωθυπουργού» όταν του υπενθυμίσαμε ότι και ο κ. Παπανδρέου λατρεύει το κανόε καγιάκ.
Η αλαζονεία
Από εκεί και πέρα μας είπαν ότι παρά τα προβλήματα του καιρού είναι εντός του χρονοδιαγράμματος που έχουν θέσει από την πρώτη στιγμή ενώ μας μίλησαν και για την πιο δύσκολη στιγμή του ταξιδιού «Ήταν την δεύτερη ημέρα όταν βρισκόμαστε στον Κάβο Ρώσο. Πληρώσαμε την αλαζονεία μου να περάσουμε το ιδιαίτερα επικίνδυνο αυτό στενό με άσχημο καιρό και δεχόμενοι σπιλιάδες, δυνατές ριπές του ανέμου που έρχονται από τα απόκρημνα βράχια. Μας μαστίγωναν κι εμείς συνεχίσαμε. Αποτέλεσμα; Να αναποδογυρίσει το κανόε του Κώστα και να κινδυνεύσουμε. Ήταν μία μεγάλη περιπέτεια και ένα ιστιοπλοϊκό λάθος δικός μου που μας έβαλε σε κίνδυνο ζωής» τονίζει ο Άγγελος Χριστοφορίδης με ένα χαμόγελο ενώ ποτέ δεν σκέφτηκαν την επιστρέψουν…
Το στοίχημα
Ο Κώστας Μανατάκης από την πλευρά του στέλνει το μήνυμα λέγοντας «θέλουμε να δείξουμε πόσο όμορφο είναι το συγκεκριμένο σπορ. Να στείλουμε το δικό μας μήνυμα σε όλους και κυρίως στα παιδιά ώστε να επιλέξουν να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο σπορ και γιατί όχι με την θάλασσα και τα σπορ της». Πρέπει να σημειώσουμε ότι επόμενος σταθμός (θα αναχωρήσουν σήμερα το πρωί) είναι η Ίος ενώ το πιο δύσκολο κομμάτι είναι αυτό ανάμεσα στην νησίδα Χριστιανή και το Ηράκλειο Κρήτης. Η Χριστιανή είναι ένα νησάκι περίπου 10 μίλια ΝΔ της Σαντορίνης όπου είναι ακατοίκητο «και από εκεί θα ταξιδέψουμε 14 έως 16 ώρες μέχρι το Ηράκλειο. Αυτό είναι ουσιαστικά το πιο μεγάλο μας στοίχημα και ελπίζω να αντέξουμε. Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα έχουμε πρόβλημα με τον καιρό και στο τέλος θα πιούμε τις τσικουδιές με τους φίλους μας» λένε οι δύο θαλασσοπόροι πριν αφήσουν τα κανό στη παραλία και πάρουν το δρόμο για την ξεκούραση…
Το ταξίδι
Πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτό το εγχείρημα, ο Διάπλους του Αιγαίου ξεκίνησα για πρώτη φορά και το ανέλαβε η ομάδα South Evian Gulf team. Στόχος τους είναι μέσα από αυτό το σημαντικό και πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα εγχείρημα να μεταφέρουν το μήνυμα του Χαμόγελου. Τα έσοδα από πιθανές χορηγίες που θα εξασφαλίσουν μέσω εταιρειών ή ιδιωτών, θα διατεθούν εξολοκλήρου για την ενίσχυση του έργου που επιτελεί πανελλαδικά «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και συγκεκριμένα για την κάλυψη ιατρικών εξόδων παιδιών που οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν προβλήματα διαβίωσης. Η συνολική διανυόμενη απόσταση είναι 250 ναυτικά μίλια και η διαδρομή που ακολουθούν με τους ενδιάμεσους σταθμούς έχει σχεδιαστεί ως εξής: Ερέτρια – Ν. Στύρα – Κάρυστος – Άνδρος (Μπατσί) – Τήνος (Χώρα) – Μύκονος (Χώρα) –Νάξος (Xώρα) - Ίος (Αγία Θεοδότη) – Θήρα – Χριστιανή (μεγάλη νησίδα συμπλέγματος Χριστιανών) – Ντία – Ηράκλειο.