Τετάρτη 25 Μαΐου 2011

Εξαφανίζουν τις εφορίες από τα νησιά μας

ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ τις ΔΟY (Εφορίες) ο «Καλλικράτης»! … Και μπορεί και τα τελωνεία!..

Φορολογικό «Καλλικράτη» ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών με καταργήσεις και συγχωνεύσεις εφοριών!..
Η επιτροπή που ασχολήθηκε µε την αναδιοργάνωση των φορολογικών υπηρεσιών ολοκλήρωσε το έργο της και παρέδωσε το πόρισµά µε τις προτάσεις της στην ηγεσία τού υπουργείου Οικονοµικών. Μετά τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, στο προσκήνιο των κορυφαίων θεμάτων των ημερών, που κυριαρχούν στο προσκήνιο της εσωτερικής επικαιρότητας το «λουκέτο» σε 213 Εφορίες όλης της χώρας που πρότεινε ή κατ’ άλλους έβαλε η αρμόδια ομάδα εργασίας με σχετικό πόρισμά της που ήδη βρίσκεται στα χέρια του υπουργού Οικονομικών.
Με βάση όσα η εν λόγω ομάδα πρότεινε στον κ. Παπακωνσταντίνου, 75 εφορίες θα παραμείνουν σε όλη την επικράτεια. Εξ’ αυτών: 20 στον νομό Αττικής, 6 στην Θεσσαλονίκη και 49 στην υπόλοιπη χώρα.
Η Νάξος στην Σύρο…
Σε ό,τι αφορά στον Νομό Κυκλάδων συγχωνεύονται οι ΔΥΟ Σύρου, Θήρας, Νάξου, Πάρου, Μυκόνου, Μήλου, Τήνου, Άνδρου και Κέας με έδρα την Σύρο.
Το προσωπικό θα μετακομίσει στη μεγαλύτερη πόλη του νομού όπου και θα δημιουργηθεί η νέα μεγάλη εφορία.
Η αναδιοργάνωση των φορολογικών υπηρεσιών θα ξεκινήσει το καλοκαίρι και αναµένεται να έχει ολοκληρωθεί µέχρι το τέλος του 2012.
Με το νέο µοντέλο και τη λειτουργία του νέου TAXISnet, στόχος είναι οι ΔΟΥ να µην έχουν καθόλου συναλλαγές µε πολίτες και οι εφοριακοί να ασχολούνται αποκλειστικά µε το κυνήγι των φοροφυγάδων και των οφειλετών του Δηµοσίου.
Το πόρισμα…: Χαρακτηριστικό το παρακάτω απόσπασμά του:
«Σε κάθε νοµαρχιακό διαµέρισµα θα λειτουργεί µία ΔΟΥ. Από τις 288 ΔΟΥ που λειτουργούν σήµερα θα µείνουν 75 εφορίες.
Από τις 75 εφορίες, οι 20 θα βρίσκονται στον Νοµό Αττικής, οι 6 στον Νοµό Θεσσαλονίκης και οι 49 ΔΟΥ στην υπόλοιπη χώρα. Ειδικά για τους νοµούς Αττικής και Θεσσαλονίκης η κατανοµή των ΔΟΥ έγινε κυρίως µε γεωγραφικά κριτήρια (γειτνίαση δήµων και περιοχών), χωρίς να ληφθεί υπόψη η πραγµατική δυνατότητα της νέας ΔΟΥ όσον αφορά την υπάρχουσα κτιριακή υποδοµή, µε εξαίρεση τις ΔΟΥ όπου το κτήριο ανήκει στο Δηµόσιο...».
Οι διαδικασίες…
Δηλώσεις µέσω Ιντερνετ, πληρωµές από τις τράπεζες
Θα αποµακρυνθούν εντελώς από τις Εφορίες οι:
Εργασίες του Μητρώου, λόγω ανάληψης των διαδικασιών έναρξης επιχειρήσεων από την υπηρεσία µίας στάσης του ΓΕΜΗ, καθώς και:
Πληρωµές λόγω της λειτουργίας και ανάπτυξης της Ενιαίας Αρχής Πληρωµών.
Ολες οι διαδικασίες που εκτελούνται σήµερα από τις ΔΟΥ και αφορούν υποβολή δηλώσεων, έκδοση βεβαιώσεων και πιστοποιητικών, θα αποµακρυνθούν σύντοµα από αυτές, αφού θα παρέχονται µέσω διαδικτυακών εφαρµογών. Ακόµη και τα παράβολα θα διατίθενται ηλεκτρονικά, ενώ η πληρωµή όλων των βεβαιωµένων οφειλών προς το Δηµόσιο θα γίνεται µέσω τραπεζών.
Η αυτεπάγγελτη αναζήτηση πιστοποιητικών από τις ΔΟΥ, όπου αυτό προβλέπεται και µέχρι σήµερα
Η «βιοµηχανία» έκδοσης πιστοποιητικών, µέσω της ελεγχόµενης πρόσβασης των φορέων που ζητούν τα δικαιολογητικά (συµβολαιογράφων, τραπεζών, Ταµείων κ.λπ.) σε βάσεις δεδοµένων, στις οποίες υπάρχουν τα σχετικά στοιχεία, όπως για παράδειγµα η ηλεκτρονική φορολογική ενηµερότητα.
Οι εφοριακοί… / Τα Τελωνεία…
Στο κυνήγι οφειλετών και είσπραξης των φόρων όλοι οι υπάλληλοι των σηµερινών Δ.Ο.Υ. που συγχωνεύονται ή απορροφώνται θα µεταφερθούν στις Δ.Ο.Υ. των πρωτευουσών των νοµών. Ειδικά στους Νοµούς Αττικής και Θεσσαλονίκης, οι υπάλληλοι των σηµερινών Δ.Ο.Υ. θα µεταφερθούν στις Δ.Ο.Υ. που θα παραµείνουν ή θα δηµιουργηθούν, καθώς και στα Ελεγκτικά Κέντρα, σε νέες οργανικές θέσεις. Σύµφωνα µε το πόρισµα, περισσότεροι από 2.000 υπάλληλοι των σηµερινών Δ.Ο.Υ. θα ενισχύσουν τα Τµήµατα Ελέγχου και Αναγκαστικής Είσπραξης Εσόδων. Όλοι οι εφοριακοί θα θεωρούνται εν δυνάµει ελεγκτές και θα επικεντρωθούν στη διενέργεια φορολογικών ελέγχων, στην επεξεργασία των δηλώσεων και στις διασταυρώσεις στοιχείων καθώς επίσης και στην εφαρµογή των διαδικασιών αναγκαστικής είσπραξης εσόδων, στις περιπτώσεις των οφειλετών που δεν καταβάλλουν εµπρόθεσµα τους φόρους.
ΤA περιφερειακά κέντρα θα εστιάζουν σε ομάδες υπόπτων φοροδιαφυγής, έναντι των οποίων θα διενεργούν εξονυχιστικούς ελέγχους.
ΤOMH στην αναδιάρθρωση των εφοριών θα αποτελέσει η κατάργηση της διεύθυνσης του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και της διεύθυνσης Μητρώου. Η μεν πρώτη θα ενταχθεί κατά πάσα πιθανότητα ως τμήμα στην αναβαθμισμένη διεύθυνση ελέγχων και η δεύτερη στη διεύθυνση ΦΠΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα διεύθυνση ελέγχων θα αποτελείται πλέον από τα εξής τμήματα:
Σχεδιασμού και συντονισμού ελέγχου φυσικών προσώπων.
Σχεδιασμού και συντονισμού ελέγχου και επανελέγχου νομικών προσώπων και μεγάλων επιχειρήσεων.
Σχεδιασμού και συντονισμού ελέγχου ενδοομιλικών συναλλαγών (transfer pricing) και offshore επιχειρήσεων.
Σχεδιασμού και συντονισμού ελέγχου ηλεκτρονικού εμπορίου ποινών.
Ειδικότερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Οικονομικών τόνισε πως πρέπει να γίνει μια προσπάθεια να αξιοποιήσουμε το ανθρώπινο δυναμικό μας όσο καλύτερα γίνεται.
«Στο πλαίσιο αυτό προχωρούμε σε μία συγχώνευση και κατάργηση εφοριών και τελωνείων ανά τη χώρα, για να μπορέσει να υπάρξει περισσότερο ανθρώπινο δυναμικό εκεί που χρειάζεται», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπακωνσταντίνου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου