Δευτέρα, 16 Μαΐου 2011

Λευτέρης Ελευθερίου: "Η Νάξος αποτελεί την πηγή της έμπνευσής μου"

Γεννήθηκε στου Απειράθου, ανήκει σ’ αυτούς που λένε ότι «μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον όπου ο αέρας του άνοιξε το μυαλό». Όχι ότι είναι ελαφρόμυαλος, αλλά σίγουρα είναι …ανοιχτός σε κάθε πρόκληση. Έτσι στα 22 του δεν δίστασε να τσαλακωθεί όσο δεν πάει άλλο ώστε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και να γίνει ηθοποιός.

Ανήκει στην Novel Vague του ελληνικού θεάτρου ή κινηματογράφου (όπως θέλετε πείτε το) στην τηλεόραση έχει γίνει γνωστός και μέσα από διαφημιστικά σποτ που στην κυριολεξία σε αιχμαλωτίζουν με την ευρηματικότητα τους… Αγαπημένη του ατάκα όπως δηλώνει είναι το «Are you talking to me?» αλλά η συμβουλή που προσπαθεί να ακολουθήσει ακόμη κι εάν μπορεί κατά γράμμα είναι αυτή: “Να αναζητάς τον πλούτο, στην γνώση του εαυτού του και του κόσμου. Να διαλογίζεται και να ταξιδεύει. Να ξεκινήσεις γυρνώντας, ζώντας και παρατηρώντας, κρίνοντας χωρίς να κατακρίνεις, όλη την Ελλάδα” Πάνω α’ όλα όμως δηλώνει θαυμαστής του ωραίου φύλου, δεν μπορεί χωρίς τις γυναίκες στη ζωή του και δη τη μητέρα του …
Ο «Τάραχος» του Αριστοφάνη
Ο λόγος για τον Λευτέρη Ελευθερίου, το παιδί της Νάξου που τα τρία τελευταία χρόνια μονοπωλεί διαφημίσεις και σίριαλ στην ελληνική τηλεόραση (είτε μπροστά όπως «η γενιά των 592 ευρώ» είτε πίσω όπως στο «Ουκ αν Λάβοις Παρά του μη Έχοντος», ενώ βρίσκει χρόνο και για το θέατρο (μέλος της ab ovo, η οποία βραβεύτηκε πέρυσι στο φεστιβάλ του Μπέρμπιχαμ με το έργο «ο Πλανήτης») αν και τώρα τελευταία οι πρόβες είναι εντατικές. Άλλωστε έμπλεξε με τον τελειομανή Πέτρο Φιλιππίδη, ο οποίος θα ανεβάσει το έργο του Αριστοφάνη «Ειρήνη» με τον Ελευθερίου να έχει το ρόλο του Τάραχου. Κι όπως λέει ο ίδιος «είναι ο αγγελιοφόρος του πολέμου, είναι ένας πολύ δύσκολος και απαιτητικός ρόλος με εξαντλητικές πρόβες και σε μία πολύ σύγχρονη και επίκαιρη διασκευή που σίγουρα θα προβληματίσει τους θεατές της» Ο Αριστοφάνης άλλωστε παρά τους αιώνες που έχουν περάσει από την εποχή που έγραψε τα έργα του παραμένει ιδιαίτερα επίκαιρος, καυστικός και κερδίζει το κοινό με τις ατάκες του.
Μου αρέσει να μεταμορφώνομαι
Λίγο πολύ το ίδιο καταφέρνει και ο Ελευθερίου. Ένας ηθοποιός που δεν διστάζει να «χαλάσει» την εικόνα του, αρκεί να πετύχει το ποθούμενο αποτέλεσμα, που δεν είναι άλλο από την επιτυχία μέσα από την μεταμόρφωσή του. «οι ρόλοι που επιλέγω με πηγαίνουν πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Μου αρέσει να μεταμορφώνομαι και να δίνω τη δική μου προσωπικότητα. Δεν με ενδιαφέρει να γίνω γνωστός μέσα από τον ρόλο που παίζω αλλά ως ο Λευτέρης που έκανε αυτό το ρόλο να έχει νόημα». Κάπως έτσι είναι και ο Μιρί, ο ουκρανός οικονομικός μετανάστης που έρχεται στην Ελλάδα και πρωταγωνιστεί στην σειρά «η γενιά των 592 ευρώ», η ο ήρωας των τηλεοπτικών διαφημίσεων της Hellas on line «Σε όλους τους ρόλους έχω βάλει δικά μου στοιχεία όταν θεωρώ ότι συγγενεύουν με αυτά του ήρωα, έχουν σκηνικό ενδιαφέρον και εξελίσσουν την ιστορία. Όταν δέχομαι μία πρόταση η πρώτη μου ερώτηση είναι εάν υπάρχει κάποιο σενάριο, κάποια εξέλιξη και όχι απλά μία παρουσίαση προϊόντος. Εάν είναι έτσι τότε να επιλέξουν ένα μοντέλο. Αυτό που ζητάω είναι να λειτουργεί ως ταινία μικρούς μήκους για να μπορέσω να προσθέσω και τα δικά μου στοιχεία. Να δώσω πνοή στο ρόλο που θα έχω».
Μέσο επιβίωσης
Η διαφήμιση όμως αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για τους ηθοποιούς καθώς αλλοιώνει την πραγματική τους εικόνα. «Καλώς η κακώς η διαφήμιση είναι ένα μέσο για την επιβίωση. Μερικές φορές τα χρήματα που βγάζουμε από μία διαφήμιση μπορεί να είναι τα λεφτά ενός χρόνου στο θέατρο. Άλλωστε κι εμείς άνθρωποι είμαστε. Έχουμε ανάγκες. Δεν είμαι αχάριστος, στάθηκα τυχερός στις δουλειές που έκανα τα τελευταία χρόνια, αναδείχτηκα, έκαναν γκελ οι εμφανίσεις μου κι αυτό είναι ότι καλύτερο για εμένα… Από εκεί και πέρα σε κάθε πρόταση υπάρχει πάντα και το ιδεολογικό προφίλ. Δεν θα διαφημίσω ένα προϊόν που αντίκειται στα πιστεύω μου αν και οι ισορροπίες είναι ιδιαίτερα λεπτά πολλές φορές. Τα χρήματα αποτελούν δέλεαρ στην εποχή μας, ιδιαίτερα για έναν νέο ηθοποιό σαν και εμένα αλλά έχω την δύναμη να αρνούμαι όταν κάτι δεν μου ταιριάζει. Και βέβαια όταν πρόκειται για δουλειές που είτε έχουν σχέση με τη Νάξο, είτε εξυπηρετούν κοινωνικούς σκοπούς όχι μόνο δεν λέω όχι αλλά δεν θέλω να ακούσω καν για το ενδεχόμενο αμοιβής. Είναι κάτι τελείως έξω από τον χαρακτήρα μου»
Σκέφτομαι να επιστρέψω
Και με την αφορμή της λέξης «Νάξος» περνάμε στη μεγάλη αγάπη του Λευτέρη Ελευθερίου που δεν είναι άλλη από το νησί της Αριάδνης. «Για μένα η Νάξος δεν είναι τίποτα λιγότερο από το καταφύγιο μου, από την πηγή έμπνευσης από την επαφή με την πραγματικότητα. Μπορεί να ζω στην Αθήνα αλλά είμαι πάντα εκείνο το επαρχιωτάκι, το χωριατάκι που περνάει την ώρα του στην πρωτεύουσα αλλά δεν βλέπει τη στιγμή για να επιστρέψει εκεί όπου αναγεννιέται. Η Αθήνα δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένας ασκητισμός με σκληρή καθημερινή δουλειά, μία ζωή μέσα σε ένα εργαστήριο που σουτ αποφέρει μόνο τα προς το ζην. Από εκεί και πέρα, η Νάξος μοιάζει με την πραγματική ενασχόληση με τη ζωή, όπου εμπνέομαι. Αγαπάω αυτό το νησί γιατί είναι ένα μέρος που σμιλεύει συνεχώς το νου μου, με την ιστορία του, τη γλώσσα του και τους ανθρώπους του. Και δεν σου κρύβω ότι σκέφτομαι να επιστρέψω, που σοβαρά το λέω. Είμαι σε μία φάση που θέλω οικογένεια. Και το να μεγαλώνεις ένα παιδί εδώ στην Αθήνα είναι κάτι που με τρομάζει. Η δουλειά του ηθοποιού δεν είναι εύκολο να γίνει από τη Νάξο, αλλά έχοντας στο μυαλό μου ότι μπορώ να λύσω το βιοποριστικό μου πρόβλημα, τότε θα έχω τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε να επιλέγω τις προτάσεις που θα μου γίνονται και να συμμετέχω σε παραστάσεις ή σίριαλ που θα ταιριάζουν απόλυτα στην ιδιοσυγκρασία μου»
Το θεατρικό εργαστήρι
Ποιο είναι το μεγάλο όνειρο του Ελευθερίου; «Μα τι άλλο από την δημιουργία ενός θεατρικού (κι όχι μόνο) εργαστηρίου που θα σμιλεύει τα μυαλά των νεαρών Ναξιωτών και θα τους δίνει τα εφόδια ώστε να πορευτούν στη ζωή τους. Να έχει χρονικό διάρκεια και να βάλει τους σπόρους εκείνους που θα θρέψουν καρπούς τα επόμενα χρόνια και όλοι θα μιλάνε για την δύναμη της Νάξου. Είναι από τις ιδέες που έχω καλλιεργήσει και θέλω να την πραγματοποιήσω ακολουθώντας ίσως και τα δικά μου βήματα καθώς κι εγώ από ένα τέτοιο εργαστήρι ξεκίνησα, στο Δήμο Δρυμαλίας με την Κατερίνα Σιδερή να έχει το ρόλο της προέδρου. Στόχος μου δεν είναι άλλος από τον να μοιραστώ ότι έχω μάθει στη δουλειά μου και να βάλω το δικό μου στίγμα σ’ αυτό το νησί, σ΄αυτούς τους ανθρώπους που έχουν απίστευτη δύναμη και εκπληκτικά κριτικό μυαλό. Άλλωστε, το μισό της πορείας μου οφείλεται σ’ αυτό το νησιώτικο κύτταρο που είναι ιδιαίτερα ζωντανό. Και μην ξεχνάμε ότι ο πιο αυστηρός κριτής δεν είναι άλλος από τον ίδιο μου τον εαυτό που αρέσκεται να κανιβαλλίζει ρόλους και φόρμες για να μπορέσω να δώσω το επιθυμητό αποτέλεσμα. Και επαναλαμβάνω ένα πολιτιστικό εργαστήρι στο νησί δεν είναι ουτοπία. Χρειάζεται όραμα και διάθεση. Την κατάλληλη επιλογή των καθηγητών που θα λειτουργήσουν ως δάσκαλοι ζωής στους νέους του νησιού»
Ο φόβος του Φαίνεσθε
Και στον επίλογο της μίνι συζήτησης μία αναφορά στα πολιτιστικά δρώμενα του νησιού που τον τελευταίο καιρό ελέω της «συν+αξία» της οποίας είναι αρωγός, έχουν ανεβάσει τον πήχη των απαιτήσεων… «Κάποιοι μπορεί να μιλήσουν για φωτοβολίδα. Εγώ απλά θα σου πω μία προσωπική μου πρόσφατη εμπειρία έχοντας στα χέρια μου ένα βιβλίο του ρώσου φιλόσοφου και θεολόγου Λεονίντ Ουσπένσι. Εκεί όπου μιλάει για την δύναμη της Ορθόδοξης σχολής που τον βοήθησε να καλλιεργήσει την ψυχή του. Και βέβαια μέσα από τα κείμενα του ανακάλυψα ποιον νομίζεις. Τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη, τον άνθρωπο που περιέσωσε με την γραφίδα του τα περισσότερα ελληνικά κείμενα μέσα από την «Φιλοκαλία», μίας έκδοσης που αποτελεί το πλέον δημιουργικο στοιχείο της Ορθοδοξίας σήμερα. Είναι ένας είδος ressourcement, δηλαδή της επιστροφής στις αυθεντικὲς ρίζες του Ορθόδοξου Χριστιανισμού. Κι εμείς σήμερα στο νησί τι κάνουμε για αυτόν τον Άγιο; Έχουμε περιορίσει την όποια επαφή μας με πυρκαγιές, με μία λιτανεία που έχει απλά και μόνο πανηγυρικό χαρακτήρα. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι έχει χαθεί η επαφή με την κληρονομία μας με την ορθόδοξη πραγματικότητα. Αυτή λοιπόν πρέπει να αναζητήσουμε και να αποκτήσουμε εκ νέου. Να αφήσουμε στην άκρη το «φαίνεσθε» και να ασχοληθούμε με την ουσία των γεγονότων. Και φοβάμαι ότι πολλές φορές αναλωνόμαστε στις επιδίωξη των εντυπώσεων αφήνοντας την ουσία να χάνεται. Και είναι κρίμα…»
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΛΙΑΝΟΣ

3 σχόλια:

  1. Ψάχνετε για ένα επιχειρηματικό δάνειο, προσωπικό δάνειο, στεγαστικό, δάνεια αυτοκινήτων, φοιτητικά δάνεια, τα δάνεια σταθεροποίησης, ακάλυπτων δανείων, κεφάλαια επιχειρηματικού κινδύνου, κλπ .. Ή αρνήθηκε ένα δάνειο από μια τράπεζα ή χρηματοπιστωτικό διαμόρφωση, ή και περισσότερες αποφάσεις και τους λόγους. Μπορείτε πιστώσει! Είμαι ένα Επίσκοπο, ένα ιδιωτικό πιστωτικό ίδρυμα, τα δάνεια σε επιχειρήσεις και ιδιώτες σε ένα χαμηλές και προσιτές επιτόκιο 2%. Ενδιαφερόμενος? Παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε ένα δάνειο για να συνεχίσει τη μεταφορά εντός 48 ωρών. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Email paulloanoffer20@gmail.com Σας ευχαριστώ και ο Θεός να σας ευλογεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αρχικό επείγοντα δάνεια χωρίς έξοδα

    Μήπως χρειάζεστε μια επείγουσα δάνεια χωρίς καμία αμοιβή; Αν ναι τότε είστε ευπρόσδεκτοι
    Και ισχύουν σήμερα AT (PINEHEARTLOANFIRM@GMAIL.COM) ΓΙΑ Προσφέρουμε τα δάνεια σε 2%
    ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ βιασύνη ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΙΣΧΥΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΡΤΕ ΜΕ προσιτές δάνεια ΣΑΣ
    Ονειρευόταν AT [PINEHEARTLOANFIRM@GMAIL.COM}
    ΟΡΟΙ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με εκτίμηση
    Το όνομά μου είναι ΜΌΝΙΚΑ MARAGAKI.
    Ακριβώς για να μοιραστώ μαζί σας αυτή τη στιγμή της χαράς.
    Πήρα ακριβώς ένα δάνειο ύψους 30.000 € σε μια μεγάλη γαλλική έμπορος.
    Μαζί του, είχα την απόλυτη ικανοποίηση.
    Αυτή τη στιγμή, είμαι η πιο ευτυχισμένη γυναίκα στον κόσμο.
    Και αυτό χάρη σε έναν άνθρωπο.
    Είναι ο Θεός ο οποίος έχει βάλει στο δρόμο μου.
    Και εγώ είμαι πρόκειται να μοιραστώ αυτή τη μαρτυρία μαζί σας.
    Το όνομά του είναι CHARLY KERKIR.
    Αυτό είναι ένας άνθρωπος που πάντα σεβάστηκαν τις δεσμεύσεις τους.
    Είναι ένας άνθρωπος της λέξης.
    Είναι το μοναδικό.
    Αν είστε στην ανάγκη να δανειστεί χρήματα,
    Ζητήστε τους να επικοινωνήσετε μαζί τους.
    Είναι ένας πολύ αποτελεσματικός άνθρωπος στη λίστα με τα αξιόπιστα έγγραφα.
    Έκανα ακριβώς μια πληρωμή πριν από την απόκτηση πιστωτική μου.
    Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτόν τον άνθρωπο,
    Έρθετε σε επαφή μαζί μου μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου:
    monikamaragaki132@gmail.com
    Ή επικοινωνήστε με τον δανειστή: charlykerkir@gmail.com
    Ευχαριστούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή