Τρίτη 31 Μαΐου 2011

Θ. Λάμπου: «Υπάρχουν κάποιοι που σκόπιμα δημιουργούν κλίμα σε βάρος του Νοσοκομείου Νάξου...»

Η «Κυκλαδική» στην προσπάθειά της να αναδείξει στον βαθμό που πρέπει και επιβάλλεται τα μικρά και μεγάλα θέματα τα οποία απασχολούν το διοικητικό συμβούλιο τού Νομαρχιακού Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας Νάξου, τους εργαζόμενους σε αυτό, αλλά και τα αντικειμενικά προβλήματα που αυτό καθ’ εαυτό το νοσοκομείο αντιμετωπίζει, φιλοξενεί σήμερα το δεύτερο μέρος τής συνεντεύξεως που παραχώρησε στην εφημερίδα μας ο διοικητής τού Δ.Σ. του, Θεοχάρης Λάμπου.

Καθημερινά, η «Κ» θα φιλοξενεί τις θέσεις/απόψεις και δηλώσεις στελεχών τού ημέτερου νοσοκομείου, γεγονός που -εν ευθέτω χρόνω- θα δώσει την δυνατότητα στο αναγνωστικό μας κοινό να βγάλει τα συμπεράσματά του για την εν γένει «εικόνα» (διοικητική, επιστημονική, λειτουργική και άλλη…) τού ημέτερου νοσοκομείου.
ΕΔΩΣΕ απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα που του θέσαμε (προ τεσσάρων ημερών), ο διοικητής του Ν.Γ.Ν. – Κ.Υ. Νάξου.
Στο φύλλο τής προηγούμενης Παρασκευής από το κεντρικό θέμα τής «Κ» καταγράψαμε 31 από τις θέσεις-δηλώσεις του κ. Λάμπου. Σήμερα, συνεχίζουμε…:
32. Κατ’ επανάληψιν σας έχω πει, κύριε Βλαχάκη, ότι είμαι … ανοιχτός σε καταγγελίες. Όποιος έχει να κάνει μία καταγγελία, καλά θα κάνει να κάτσει να γράψει και να υπογράψει ό,τι θέλει να μου πει και να φέρει να καταθέσει σε εμένα τον ίδιο την καταγγελία του. Θα επιληφθώ αμέσως για ό,τι μου καταγγελθεί επίσημα. Θα πρέπει να πάψουν κάποιοι να λένε λόγια και να δημιουργούν θόρυβο γύρω από το νοσοκομείο μας. Όποιος έχει να μου καταγγείλει κάτι, εδώ είμαι και τον περιμένω. Οτιδήποτε άλλο λέγεται και ακούγεται «έξω» δεν με αφορά. Το λέω αυτό διότι κάποιοι σκόπιμα δημιουργούν κλίμα σε βάρος του νοσοκομείου μας. Εμείς, είμαστε εδώ για να δίνουμε απαντήσεις τον κόσμο. «Καθαρές» καταγγελίες θέλω να έχω στα χέρια μου για να δίνω «καθαρές» απαντήσεις. Αυτό ισχύσει και για τα σχόλια που κάποιοι κάνουν εδώ μέσα• σχόλια που τα θεωρώ κακόβουλα. Ο πολίτης… Με ενδιαφέρει η άποψη του πολίτη.
33. Μετά λύπης μου διαπιστώνω, κύριε Βλαχάκη, ότι όταν κάνω κάποιους ελέγχους εδώ μέσα, κάποιοι ενοχλούνται. Γι’ αυτό και δυσανασχετούν. Καλά θα κάνουν να επισκέπτονται εμένα στο γραφείο μου ή κατά την διάρκεια των συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου τού νοσοκομείου μας, να μου λένε ό,τι διαρρέουν και σε εσάς ή και σε άλλους που ενδιαφέρονται να μάθουν τί γίνεται στο νοσοκομείο.
33. Εγώ, βγάζω τις εφημερίες με αιτία και αφορμή τις οποίες πολλές φορές έχουν δημιουργηθεί πολλά «λόγια»… Και βγάζω τις εφημερίες πάντοτε με στόχο να εξασφαλίσω την ασφαλή λειτουργία του νοσοκομείου.
34. Σε καμία περίπτωση δεν θέλω να αφήσω το νοσοκομείο ακάλυπτο. Κατ’ επανάληψιν ζητώ από όλους τους γιατρούς να μου δώσουν τον προγραμματισμό που έχουν κατά νου και οποίος να αφορά στην ασφαλή λειτουργία του νοσοκομείου. Απάντηση δεν έχω πάρει ποτέ και από κανέναν. Γιατί; Κάποιοι γιατροί όταν βγάλω τις εφημερίες «βγάνουν» σε τρίτους και λένε όσα ανυπόστατα λένε. Κάνουν πολύ άσχημα, αν νομίζουν ότι με το να λένε ό,τι λένε εκτός νοσοκομείου για τις εφημερίες, πράττουν το ορθό.
35. Τους καλώ μέχρι το τέλος κάθε χρόνου να παίρνουν τις άδειες της προηγούμενης χρονιάς• όχι όμως άδειες για το καλοκαίρι. Τους έχω πει ότι το καλοκαίρι δεν δίνονται άδειες. Αναστέλλονται οι άδειες τους μήνες του καλοκαιριού. Και αυτό γιατί το καλοκαίρι δημιουργεί μεγάλο φόρτο εργασίας και ευθύνες για όλους μας στο νοσοκομείο. Τα περιστατικά τους μήνες του καλοκαιριού είναι πολλά. Τι να κάνουμε δηλαδή; Να δίνουμε άδειες που κάποιοι ζητούν για μέσα στη θερινή περίοδο. Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Δεν αδικώ κανέναν. Τη δουλειά μου κάνω. Και θα πρέπει όσοι διαμαρτύρονται για τις εφημερίες να κάνουν και αυτοί τη δουλειά τους.
Στο Ακτινολογικό όπου υπηρετούν πέντε (5) τους λέω «κάντε τον προγραμματισμό σας. Κάντε τον προγραμματισμό σας ώστε κάθε φορά να απουσιάζει μόνο ένας. Μην έρθει το καλοκαίρι και μου ζητήσετε όλοι άδειες. Όλα αυτά τους τα έχω στείλει εγγράφως.
36. Εγώ, έτσι ασκώ την διοίκηση του νοσοκομείου. Και αυτός μου ο τρόπος προκαλεί κάποιους. Θα εξακολουθήσω να κάμνω το ίδιο. Στο κάτω-κάτω της γραφής αυτή είναι η δουλειά μου. Αυτός είναι ο ρόλος μου, και έτσι τον αντιλαμβάνομαι εγώ. Στόχος μου, επαναλαμβάνω είναι, να εξασφαλίσω την ασφαλή λειτουργία του νοσοκομείου. Όσοι διαμαρτύρονται για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζω τις ανάγκες του νοσοκομείου νομίζω ότι δεν κάνουν το σωστό. Το σωστό είναι να λειτουργεί σωστά και με ασφάλεια το νοσοκομείο μας. Στοπ κάτω-κάτω της γραφής, εγώ είμαι αυτός που έχει την ευθύνη απέναντι στους πολίτες. Πρέπει όλοι εδώ μέσα να έχουμε έναν στόχο: Με ποιο τρόπο, δηλαδή, θα μπορούμε κάθε φορά να δίνουμε καλύτερες παροχές στον κόσμο.
37. Και κάτι ακόμη για τις εφημερίες, κύριε Βλαχάκη. Και γράψτε το για να το καταλάβουν, επιτέλους, κάποιοι που σου λένε πράγματα για τον τρόπο με τον οποίο διοικώ: Οι μοναδικότητες θα κάνουν μέχρι και δεκαπέντε (15) εφημερίες., σύμφωνα με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου μας.
38. Ως προς αυτό που μου λέτε για το Εφημερείο, ρωτώ: Γιατί όσοι από τους γιατρούς θέλουν να κάνουν εφημερία μέσα τις νυχτερινές ώρες, δεν πάνε να καταλύσουν στον υπάρχοντα χώρο όπου υπάρχει και κλίνη; Όλα τ’ άλλα για μένα αποτελούν αστείες δικαιολογίες.
39. Γνωρίζω πολύ καλά ότι υπάρχουν προβλήματα στην εσωτερική διαρρύθμιση του νοσοκομείου. Έχω κάνει και τις γραπτές υποδείξεις μου στους ανωτέρους μου στην Αθήνα. Μη ξεχνάτε ότι είμαι και εγώ γιατρός. Και έχω υπηρετήσει στο Θριάσιο από θέση υπεύθυνη για μεγάλο χρονικό διάσταση.. Ξέρω πού έχουν γίνει αστοχίες και τις πρέπει να γίνει για να διορθωθούν. Δεν είναι δυνατόν όμως όλα να γίνουν από τη μια μέρα στην άλλη. Χρειάζεται υπομονή και επιμονή. Είμαι περήφανος, κύριε Βλαχάκη, για την διοικητική παρουσία μου στο νοσοκομείο. Θα μπορούσα να μιλήσω και για τους προκατόχους μου. Τον κύριο Μαργαρίτη ή τον κύριο Λογοθέτη. Έχω άποψη. Όμως, την κρατάω για μένα. Ο καθένας έχει τον δικό του τρόπο να διοικεί. Και κρίνονται από τον κόσμο. Γι’ αυτό λέω ότι θέλω ο κόσμος ό,τι έχει να πει να το πει γραπτώς σε μένα τον ίδιο.
Το Ε.Σ.Υ. στις Κυκλάδες
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας, Περιφερειακής Αναπτύξεως και Ανταγωνιστικότητας, ελήφθησαν μέτρα για την βελτίωση της λειτουργίας του Ε.Σ.Υ. στις Κυκλάδες. Μάλιστα, στην τελευταία σχετική ανακοίνωσή του, αναφέρονται τα εξής:
Το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, έχοντας ως προτεραιότητα τη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας στο νησιωτικό χώρο, προχωρά στην κατ’ εξαίρεση ρύθμιση ορισμένων θεσμικών ζητημάτων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα που εμφανίζονται με ιδιαίτερη οξύτητα στα νησιά μας, στον τομέα της Υγείας.
Έτσι, για την κάλυψη των κενών θέσεων των αγροτικών γιατρών, στο χρονικό διάστημα της τρίμηνης εκπαίδευσης που πραγματοποιούν οι νεοδιοριζόμενοι στα Νοσοκομεία Σύρου και Νάξου, θα δίνεται η δυνατότητα στη ΔΥΠΕ να παρατείνει τις συμβάσεις όσων ήδη υπηρετούν, εφόσον το επιθυμούν ή διαφορετικά να προσλαμβάνει επικουρικούς γιατρούς, για τρεις μήνες.
Επίσης, η ΔΥΠΕ θα έχει τη δυνατότητα να χειρίζεται η ίδια τον κατάλογο των επικουρικών γιατρών, ο οποίος και θα παραμένει ανοικτός, ούτως ώστε, σε περίπτωση μη αποδοχής διορισμού από τον πρώτο του καταλόγου, να καλείται ο επόμενος στη σειρά κ.ο.κ.
Οι πιο πάνω ρυθμίσεις θα εισαχθούν στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για τις μεταμοσχεύσεις στην Ελλάδα.
Για τη γενικότερη αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του ΕΣΥ στο νησιωτικό χώρο, αλλά και για τη διαμόρφωση των νέων Οργανισμών των Νησιωτικών Μονάδων Υγείας, καθώς επίσης και για το καθεστώς διακομιδής των ασθενών, το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης έχει συγκροτήσει επιτροπή, η οποία και θα καταθέσει τις προτάσεις της, προκειμένου να ακολουθήσει δημόσια διαβούλευση.
Ειδικότερα για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα:
1) Διορίζονται και καλούνται για ανάληψη υπηρεσίας 5 γιατροί διαφόρων ειδικοτήτων για το Νοσοκομείο της Σύρου (καρδιολόγος, νευρολόγος, οφθαλμίατρος και δύο παιδίατροι), καθώς και ένας παθολόγος για το Κ.Υ. της Πάρου.
2) Διορίζονται, από τη ΔΥΠΕ, 11 επικουρικοί γιατροί στις μονάδες Υγείας που εποπτεύονται από το Νοσοκομείο Σύρου και 3 για όσες εποπτεύονται από το Νοσοκομείο της Νάξου (δηλαδή σε Κέντρα Υγείας και Περιφερειακά Ιατρεία των νησιών Πάρου, Αμοργού, Μήλου, Σίφνου κ.λπ.).
3) Δίνεται η δυνατότητα στη ΔΥΠΕ να τοποθετήσει επικουρικούς γιατρούς στις νησιωτικές Υγειονομικές Μονάδες, προκειμένου να καλυφθούν κενές θέσεις παραϊατρικού, τεχνικού και διοικητικού προσωπικού.
 Διευκρινίζεται ότι η διαδικασία πρόσληψης προσωπικού με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, γίνεται πλέον αποκλειστικά και μόνο με το αντικειμενικό σύστημα επιλογής (κριτήρια ΑΣΕΠ).
Για την έγκαιρη προώθηση όλων των πιο πάνω ζητημάτων, ο Υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, κ. Παναγιώτης Ρήγας, βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και με τους υπεύθυνους της 2ης ΔΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου