Τρίτη 22 Ιουνίου 2010

"ΕΠΑΘΕ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΛΙΠΩΔΟΥΣ ΕΜΒΟΛΗΣ"



Για τον τραυματισθέντα, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την διάρκεια ποδοσφαιρικού αγώνα σε γήπεδο «πέντε επί πέντε», της πόλεως Νάξου, το βράδυ της προηγούμενης Πέμπτης Ε.Ζ., και όλα όσα από την ώρα του τραυματισμού κι έπειτα συνέβησαν, ο ορθοπεδικός Βασίλης Ραπτάκης, μιλώντας στην «Κ», χθες, -«για την αποκατάσταση τής αλήθειας», όπως σημείωσε-, ανέφερε, τα εξής:
«Κ»: Πώς έχει το θέμα που αφορά στον σοβαρό, εξ’ όσων, γνωρίζω, τραυματισμό τού, εκ Τριπόδων, στρατιώτη, συμπατριώτη μας, Ε.Ζ.;
Β.Ρ.: Κατ’ αρχήν εγώ δεν εφημέρευα εκείνη την ημέρα. Με φώναξε ο Μπαρμπατζίδης και μου λέει έχουμε έναν σοβαρό τραυματισμό. Του λέω ‘ρχομαι’. Όπως κάνω όλα τα χρόνια. Πήγα, λοιπόν, είδα, όχι σοβαρό τραυματισμό -δεν είχα Ακτινολογικό, αυτό να τονιστεί-, και έκανα αυτό που λένε τα βιβλία: Ακινητοποίησα το πόδι του παιδιού. Με την χορήγηση φαρμάκων, λέει εδώ πέρα (σ.σ.: ο κ. Ραπτάκης είχε φέρει και μαζί του την σχετική επιστημονική έκδοση), πρέπει να ακινητοποιούνται τα κατάγματα. Εγώ, λοιπόν, το ακινητοποίησα, χωρίς να ξέρω τι έχει το παιδί. Την άλλη μέρα το πρωί, λοιπόν, βγάνω μια ακτινογραφία -έτσι;-, και φαίνεται ένα απλό κάταγμα στο πόδι του νεαρού, στην κνήμη, ο οποίος επειδή είναι στρατιώτης και επειδή οπωσδήποτε έπρεπε να πάει στο 401, προετοίμασα την διαδικασία διακομιδής. Ακινητοποιούμε, λοιπόν, το παιδί, με όλα τα φάρμακα που λένε τα βιβλία -σου έφερα την βιβλιογραφία, εγώ, εδώ πέρα…-, όλα τα φάρμακα, λοιπόν, που έπρέπε να πάρει το παιδί, και επειδή δεν προλάβαινε, γιατί άργησε να βγάλει τις ακτινογραφίες το πρωί, έφυγε το απόγευμα. Πήγε στο νοσοκομείο, λοιπόν, το παιδί, μέσα στο νοσοκομείο, όπου και έκανε την επιπλοκή αυτή -έτσι;-, η οποία λέγεται ‘λιπώδης εμβολή’, και η οποία…, διάβασε εδώ, σε παρακαλώ…, η ακριβής συχνότητα του συνδρόμου μετά από κάταγμα δεν είναι γνωστή. Δηλαδή, είναι μια σπανιότατη επιπλοκή, η οποία, όμως, μπορεί να γίνει. Και έγινε… Μπορεί να την πάθει, δηλαδή, ο οποιοσδήποτε… Και το χέρι του Κουνελάκη του συγγενή του, του Γιάννη, που ήτανε σπασμένο το χέρι, εδώ πέρα, της γυναίκας του…, και εσύ άμα χτυπήσεις και κάνεις μια ρωγμή εδώ στο γόνατο…, οποιοσδήποτε μπορεί να το πάθει. Σου το διάβασα: Η ακριβής συχνότητα του συνδρόμου δεν είναι γνωστή. Είναι άγνωστη. Λοιπόν: Έτυχε το παιδί, λοιπόν, να πάθε αυτό το πράγμα στο 401 Στρατιωτικό Νοσοκομείο. Τι κάνει, λοιπόν, οποιοδήποτε οργανωμένο νοσοκομείο; Διασωληνώνεται ο άρρωστος, του δίνουνε οξυγόνο, του δίνουν φάρμακα, σε συνέχεια των φαρμάκων που του είχα δώσει εγώ, τα οποία είναι φωτοτυπημένα, και υπάρχουν μέσα στο νοσοκομείο, και τελειώνει το πρόβλημα… Τώρα, τί λένε οι γονείς, τί λένε οι συγγενείς, τί λένε στις παραλίες, τί λένε από μέσα απ’ το νοσοκομείο, απ’ όπου, εκεί, τα βγάλανε τα περισσότερα, αυτά, αγαπητέ μου, όλα αυτά θα πρέπει να αποκατασταθούν.
«Κ»: Γιατί άργησε να του γίνει ακτινογραφία;
Β.Ρ.: Γιατί δεν είχε Ακτινολογικό εκείνο το βράδυ της προηγούμενης Πέμπτης. Και ο Ραπτάκης, θα το πληρώσει αυτό; Να μας εξηγήσει η Διοίκηση… Εγώ, θα πρέπει να είμαι δίπλα στο τραυματιοφορέα; Εγώ, είπα είναι ‘επείγον’… Και ότι θα πρέπει να γίνει, πρώτα, το πρωί η ακτινογραφία. Δεν το κατάλαβα, δηλαδή…
«Κ»: Πρώτον, ουδείς κατηγόρησε εσένα… Δεύτερον, δεν είχες εφημερία… Ο διοικητής είπε, ότι ήσουν εκεί… Ότι πέρασες, είδες το περιστατικό, και στην συνέχεια έφυγες… Είπε ο κύριος Λάμπου ότι, ‘άλλος ήτανε εφημερεύων’…
Β.Ρ.: Εγώ, θέλω να σου πω άλλο πράγμα, τώρα… Η επιπλοκή η συγκεκριμένη, όπως σου διαβάζω και σου ξαναδιαβάζω…, ‘η ακριβής συχνότητα του συνδρόμου, δεν είναι γνωστή’. Λοιπόν: Το παιδί, λοιπόν, αντιμετωπίστηκε μέσα στο 401, επειδή το χειρουργήσανε, και καλά κάνανε και το χειρουργήσανε οι συνάδελφοι, για να είναι πιο σταθεροποιημένο το πρόβλημά του… Το παιδί, τώρα (σ.σ.: την σχετική δήλωση την έκανε ο κ. Ραπτάκης, χθες, στις 15:00) είναι μια χαρά, είναι ξύπνιο και μιλάει και λαλάει…
«Κ»: Άλλα λέει, όμως, ο κόσμος για την κατάσταση της υγείας του, κύριε Ραπτάκη… Χθες (σ.σ.: προχθές) το παιδί, λένε οι πληροφορίες, ήτανε διασωληνωμένο… και ότι δυσκολευόταν να πάρει ανάσα…
Β.Ρ.: Μα εγώ, μίλησα με τον γιατρό της μονάδας σήμερα, και μου είπε ότι το παιδί μιλάει και αύριο (σ.σ.: σήμερα) το πρωί πάει στον θάλαμο… Βάζεις ένα στοίχημα, τώρα, εδώ πέρα. Βάλε 100.000 ευρώ, εδώ πέρα, τώρα; Να το βάλουμε, να τελειώνουμε… Εγώ, σου λέω, ότι μίλησα με τον γιατρό πριν από μισή ώρα… Το Ακτινολογικό, δεν υπήρχε εκείνο το βράδυ… Το κάταγμα ήταν ένα απλό κάταγμα, αν θυμάμαι καλά, στο δεξί πόδι… Εγώ, δεν έχω καμία ευθύνη. Ο μόνος που δεν έχει ευθύνη, είμαι εγώ. Από εμάς, εδώ, και με τα μέσα που διαθέτουμε, έγινε ό,τι έπρεπε να γίνει. Εφημερία είχε εκείνο το βράδυ, ο γυναικολόγος, ο κύριος Μπαραμπατζίδης, και ειδοποίησε εμένα.
«Κ»: Ωραίο Σύστημα Υγείας, έχουμε…
Β.Ρ.: Δεν διαφωνώ… Ό,τι είπα, ισχύει. Εγώ, έπραξα εκείνο το βράδυ ό,τι λέει η διεθνής βιβλιογραφία. Επαναλαμβάνω: Αν και δεν ήμουνα εφημερεύων, κλήθηκα και πήγα, αντιμετώπισα το κάταγμα, όπως έπρεπε να γίνει κ.λπ. Τώρα, αν δεν ήταν δυνατόν να βγει ακτινογραφία εκείνο το βράδυ, τι να κάνω εγώ; Έχω αντιμετωπίσει χιλιάδες κατάγματα, και δεν έχει συμβεί ό,τι συνέβη στην συγκεκριμένη περίπτωση. Εμένα με ενδιαφέρει να καταλάβει ο κόσμος, τί είναι το σύνδρομο. Το σύνδρομο αυτό, λέγεται ‘σύνδρομο λιπώδους εμβολής’, και η ακριβής συχνότητα του συνδρόμου αυτού, δεν είναι γνωστή μετά από ένα κάταγμα.
Οι εφημερίες
Αναφέρθηκε και στις πολυσυζητημένες εφημερίες, ο κ. Ραπτάκης… Απέριττη, η δήλωσή του. «Ό,τι πει η διοίκηση. Όταν μου πει εφημερία, εγώ θα είμαι στην θέση μου. Είναι θέμα τη Διοίκησης. Θα συμφωνήσω. Πρέπει να συμφωνήσω, για την καλύτερη δυνατή λειτουργία του νοσοκομείου μας».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου