Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

Β. ΚΟΚΚΟΤΑΣ: "ΟΙΕΚΛΟΓΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑΒΛΙ, ΟΥΤΕ ΡΙΓΚ



Η συζήτησή μας με τον τέως δήμαρχο Νάξου Βασίλη Κόκκοτα έγινε από το τηλέφωνο… Και ήταν η μια συζήτηση, μη προγραμματισμένη…
Επιδιώξαμε να συνομιλήσουμε με τον κύριο Κόκκοτα, όχι για να τον ρωτήσουμε πότε θα αποφασίσει να διεκδικήσει τον δήμο Νάξου … και άλλα τέτοια.
Επιδιώξαμε να μάθουμε κάποια άλλα πράγματα, που ένας άνθρωπος ο οποίος για 16 συναπτά έτη υπηρέτηση τον τόπο μας από την θέση του δημάρχου…
Να, πως έχει το περιεχόμενο της τηλεφωνικής συνομιλίας μας…


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΒΛΑΧΑΚΗ


ΕΡ.: Το τάβλι είναι για εσάς ένα παιχνίδι που το προτιμάτε… Είναι τάβλι, κύριε Κόκκοτα, οι εκλογές; Είναι και τύχη, οι εκλογές;
ΑΠ.: Όχι. Οι εκλογές είναι μια κορυφαία στιγμή της Δημοκρατίας. Δεν βλέπω τις εκλογές σαν ρινγκ ούτε σαν παρτίδα τάβλι. Δεν βάζω τον παράγοντα τύχης. Ούτε παίγνιο είναι οι εκλογές ούτε αθλητικός αγώνας. Οι υποψήφιοι καταθέτουν τις απόψεις τους και ο λαός, που έχω πει κατ’ επανάληψη, ο οποίος είναι το αφεντικό κρίνει και αποφασίζει. Οι εκλογές είναι σοβαρότατη υπόθεση της Δημοκρατίας. Και ο λαός μέσα από την έκβαση αυτών προσδιορίζει την τύχη του. Προσδιορίζει το μέλλον του. Είτε εθνικές εκλογές είναι αυτές είτε τοπικές-δημοτικές.
ΕΡ.: Ο λαός της Νάξου έχει το προσόν να ζυγιάζει σωστά τα πράγματα και να κάνει σωστή επιλογή στις επερχόμενες εκλογές που θα γίνουν με βάση όλα όσα η διοικητική μεταρρύθμιση επιτάσσει…, με τον Καλλικράτη;
Πιστεύω ότι έχει κριτήριο ο λαός, Και θα κάνει την σωστή επιλογή και δεν θα παρασυρθεί από βερμπαλισμούς και μεγάλα λόγια και λόγια κούφια κ.λπ. Το λέω αυτό μετά λόγου γνώσεως. Έχω κάνει τόσες εκλογές και έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην κρίση του ναξιακού λαού.
ΕΡ.: Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Νάξος χρόνια τώρα, δεκαετίες τώρα, διψάει για κάποια πράγματα… Κάποτε της δόθηκαν της Νάξου ευκαιρίες, άλλες τις εκμεταλλευτήκαμε, άλλες τις χάσαμε και κάποιες τρίτες δεν τις κυνηγήσαμε όσο θα ‘πρεπε… Τώρα που τα πράγματα είναι περίεργα, είναι αινιγματικά. Είναι προβληματικά, πιστεύετε ότι η νέα δημοτική αρχή όποια κι αν είναι αυτή θα μπορέσει με βάση τα σημερινά δεδομένα να ανταποκριθεί στην δίψα του ναξιώτικου λαού για κάποια πράγματα σημαντικά;
Θα συμμεριστώ την άποψη ότι διανύουμε μια κρίσιμη περίοδο σαν χώρα, σαν Ελλάδα. Ακριβώς, λοιπόν…, ένας λόγος παραπάνω επιβάλλει στο τιμόνι του δήμου, της τοπικής μας αυριανής κυβέρνησης να είναι άνθρωποι ικανότατοι.
ΕΡ.: Και αποφασιστικοί, επίσης;
ΑΠ.: Βεβαίως. Μέσα στα προσόντα των ανθρώπων αυτών είναι και η σύνθεση και η αποφασιστικότητα και διορατικότητα και ικανότητα να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις και να λύσεις τα προβλήματα του τόπου σου. Η ηγεσία πρέπει να είναι υψηλού επιπέδου για να μπορέσει να ανταποκριθεί στο νέο θεσμό που θα ξεκινήσει αλλά και επειδή η πατρίδα μας βρίσκεται σε μια δύσκολη πορεία, σε μια δύσκολη καμπή.
ΕΡ.: Η εμπειρία σε όλα αυτά μέσα…
ΑΠ.: Η εμπειρία πάντα μετράει.
ΕΡ.: Παίζει ρόλο και η γνώση, η συγκρότηση;
Βεβαίως αν δεν υπάρχει καλλιέργεια, δεν υπάρχει συγκρότηση πνευματική δεν γίνεται τίποτε. Δεν πάμε να παίξουμε τις κουμπάρες…
ΕΡ.: Εσείς έχετε πει ότι εγώ σχεδόν ποτέ, αν όχι ποτέ, δεν ζήτησα χρίσματα προκειμένου να κατέλθω σε μια εκλογική αναμέτρηση διεκδικώντας τον δήμο… Αυτό θα ισχύσει στην περίπτωση που αποφασίσετε να είστε υποψήφιος δήμαρχος;
ΑΠ.: Επειδή έχω μια μακρά θητεία, νομίζω (ότι) έχω δείξει ότι αφήνω πάντα το κομματικό μου σακάκι έξω από την άσκηση των καθηκόντων μου ως δημάρχου. Και ποτέ οι αντίπαλοί μου δεν μου πρόσαψαν αυτήν την κατηγορία. Ότι δηλ., πήρα την μια ή την άλλη απόφαση κάτω από κομματικά κριτήρια. Αυτό τουλάχιστον εγώ μπορώ να το λέω γιατί ήδη έχω ασκήσει διοίκηση 16 χρόνια στα κοινά. Και πιστεύω ότι αν δεν έχει η βρύση νερό, δεν θα έχει για όλους. Και για τους δεξιούς και για τους αριστερούς και για τους κεντρώους. Υπάρχει μια λακκούβα στον δρόμο…, θα πέσουμε όλοι μέσα… και να συμπληρώσω: Ζούμε σε μια μικρή κοινωνία, κλειστή κοινωνία και ο καθένας ξέρει τον άλλον που ανήκει στις εθνικές εκλογές…, κανένα πρόβλημα. Πρέπει να σεβόμαστε ο ένας τον άλλον.
ΕΡ.: Εσείς όλα τα χρονιά που ήσασταν δήμαρχος πήρατε κάποιες αποφάσεις… Ο κόσμος είχε την εξής αίσθηση… - αυτό τουλάχιστον έχω εισπράξει εγώ…: αυτό που είπατε για το κομματικό σκάκι το υιοθετώ. Και το ομολογώ. Όμως, θέλω να ρωτήσω το εξής: Είχε δημιουργηθεί η εντύπωση, κύριε Κόκκοτα, ότι αυτό που το μυαλό του Βασίλη του Κόκκοτα έβαζε για τα καλά ως στόχο μπροστά του το κυνηγούσε και δεν λογάριαζε δικούς και φίλους και γνωστούς… Ήταν, ο Βασίλης ο Κόκκοτας, αμετακίνητος σε κάποια πράγματα…
ΑΠ.: Ακουσέ με, Γιάννη…
ΕΡ.: Κύριε Κόκκοτα, αυτό το εννοώ και ως καλό καις ως κακό… Πιστεύω να με καταλαβαίνετε…
ΑΠ.: Κοίταξε να δεις…
ΕΡ.: Πολλοί είπαν «μπράβο» για τις επιλογές σας αυτές, ενώ κάποιοι άλλοι είπαν λχ. δεν κοίταξε τον αθλητισμό ο Βασίλης ο Κόκκοτας, δεν βοήθησε… Είπε, «ότι δεν θέλω… Είπε, «άλλα πράγματα με απασχολούν…».
ΑΠ.: Όταν ήμουνα δήμαρχος έβαζα κάποιες προτεραιότητες. Δεν είπα ποτέ ότι ο Αθλητισμός δεν είναι σπουδαίο πράγμα ή ο Πολιτισμός… Κάθε άλλο… Όμως, όταν έχεις κάποιους στόχους και εγώ κοιμόμουνα και ξυπνούσα με αυτούς τους στόχους, δηλ. π.χ., το λιμάνι…, δεν περνούσε μέρα που να μη σκεφτώ, που να μην ενεργήσω, για να φτάσω εκεί που έφτασα: να εγκατασταθεί ο εργολάβος… Το φέρνω σαν παράδειγμα, ανεξάρτητα από την κατάληξη κ.λπ. Αυτό είναι ένα άλλο θέμα που ο λαός της Νάξου το έχει ζήσει και έχει άποψη.
ΕΡ.: Είχατε τον τρόπο να τα φέρετε βόλτα τα πράγματα και να τα πάτε εκεί που θέλετε για το λιμάνι;
ΑΠ.: Κοίταξε… Μέχρι εκεί που έπρεπε να το πάω εγώ το πήγα… Έφυγα και ο εργολάβος δούλευε… Από εκεί και πέρα…
ΕΡ.: Αν παραμένατε… Αν ήσασταν δήμαρχος μέσα στην περίοδο που ήρθανε οι ενστάσεις … οι 32, οι 33, οι 29… Θα είχατε τον τρόπο;
ΑΠ.: Να σας πως. Θα πω ένα παράδειγμα και εσείς βγάλτε τα συμπεράσματά σας.
Η εκτροπή του Αχελώου έχει ακυρωθεί έξι φορές… Όχι πέντε. Έξι φορές στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Ο Αχελώος δουλεύεται… Αυτό σαν απάντηση…

ΕΡ.: Με βάση τα σημερινά δεδομένα… Εγώ θα βάλω και ένα άλλο στοιχείο, ένα άλλο κριτήριο… Ξέρετε πολύ καλά ότι λειτουργούνε και σοβινιστικά ορισμένοι στο νησί μας επάνω… και αναφέρομαι σε όλους όσοι κάθε φορά εμπλέκονται σε εκλογικές αναμετρήσεις… Θα έχουμε έναν ενιαίο δήμο… Θα πούνε: Πεδινό, ορεινό ή άλλο δήμαρχο; Για να μη πω αυτά που ελέγοντο στο παρελθόν… Πώς τον … βλέπετε τον δήμο της Νάξου, εσείς; Πώς τον … βλέπετε τον δήμαρχο Νάξου, εσείς;

ΑΠ.: Τον δήμο Νάξου τον βλέπω ενιαίο και αδιαίρετο από το λιμάνι μέχρι και τον Απόλλωνα. Και από την Αγία Άννα μέχρι το Αλυκό. Χωρίς καμία διάκριση. Και θέλετε να προχωρήσω και πιο πέρα;
Εκείνες οι περιοχές που θα πρέπει να προσεχθούν είναι οι περιοχές που δεν έχουν αναπτυχθεί. Ένας συνετός άνθρωπος, ένας άνθρωπος που ξέρει τι του γίνεται και ένα δημοτικό συμβούλιο που να ασκεί πραγματική εξουσία, θα πρέπει να επιδιώξουν από κοινού την σύγκλιση. Θα πρέπει να υπάρξει σύγκλιση και στο ίδιο το νησί μας. Λέω μια σοβαρή κουβέντα, τώρα. Πρέπει να υπάρξει σύγκλιση, Γιάννη… Δεν μπορείς π.χ. το μικρό χωριό της Νάξου να μην έχει ύδρευση και να μη ξεκινήσεις από εκεί… Πρέπει να εξασφαλίσεις το στοιχειώδες δικαίωμα στην ύδρευση. Αυτά είναι για τους ανθρώπους που έχουνε μια συγκρότηση είναι αυτονόητα. Σε ένα νησί ενιαίο και αδιαίρετο θα πρέπει να υπάρξει σύγκλιση. Βλέπετε ότι τα ευρωπαϊκά προγράμματα μας έχουν δώσει τεράστια ποσά για να συγκλίνει η ζωή μας με αυτή ν του μέσου ευρωπαίου. Είναι έτσι ή δεν είναι; Πώς είναι δυνατόν στο νησί μας οι άνθρωποι που θα είναι η τοπική ηγεσία, να μη σκέπτονται αυτό το πράγμα;
ΕΡ.: Το θέμα της αξιοσύνης, της συγκρότησης που λέτε εσείς, θέλετε να μου το κάνετε πιο λιανά;
ΑΠ.: Ένας δήμος, ένας πρωτοξεκίνητος θεσμός, θα πρέπει να έχει ικανότατο δήμαρχο και ικανότατο δημοτικό συμβούλιο…Και προχωρώ πιο πέρα, για να διευκολύνω την κουβέντα. Θα πρέπει να υπάρχει εμπειρία αλλά και νέο αίμα. Και αν εγώ αποφασίσω να κατέβω, αυτό θα είναι ένα από τα σοβαρότερα μελήματά μου…Να μπει νέο αίμα στο δημοτικό συμβούλιο. Να μπουν νέοι άνθρωποι με φρέσκιες ιδέες. Οπότε να υπάρξει ένα πάντρεμα της εμπειρίας με την φρεσκάδα.
ΕΡ.: Σε ποσοστά αυτά που λέτε, θα μπορούσατε να προσδιορίσετε στο περίπου;
ΑΠ.: Κοίταξε: αυτά δεν τα παραγγέλνεις στον φούρνο. Το επιδιώκεις όμως…
ΕΡ.: Δηλαδή, η στόχευση είναι περισσότερο νέο αίμα από το παλιό;
ΑΠ.: Η παλιά φρουρά θα πρέπει να παραδώσει σε νέους και ικανούς.
ΕΡ.: Κι αν πει κάποιος, τώρα…: Θέλει, λοιπόν, ο Βασίλης ο Κόκκοτας, νέο αίμα… Μα ο ίδιος δεν είναι το νέο αίμα.
ΑΠ.: Κοίταξε εγώ δεν παραμερίζω κανέναν. Δεν αρνούμαι σε κανέναν… Καταθέτω την υποψηφιότητα, εφόσον τελικά την καταθέσω μαζί με ένα συγκροτημένο σύνολο και λέω εδώ είμαστε… Δεν αποκλείω κάποιον άλλον να κατέβει… Εδώ στις εθνικές εκλογές κατεβαίνουν σαράντα κόμματα… Όποιος θέλει κατεβαίνει… Το ίδιο και στην μικρή μας κοινωνία…

ΕΡ.: Κι αν πει κάποιος, τώρα…: ‘Θέλει, λοιπόν, ο Βασίλης ο Κόκκοτας, νέο αίμα… Μα, ο ίδιος, δεν είναι το νέο αίμα…’.
ΑΠ.: Κοίταξε, εγώ δεν παραμερίζω κανέναν. Δεν αρνούμαι σε κανέναν… Καταθέτω την υποψηφιότητα, εφόσον τελικά την καταθέσω μαζί με ένα συγκροτημένο σύνολο, και λέω ‘εδώ είμαστε…’. Δεν αποκλείω σε κάποιον άλλον να κατέβει αυτός… Εδώ στις εθνικές εκλογές, κατεβαίνουν σαράντα κόμματα… Όποιος θέλει κατεβαίνει… Το ίδιο και στην μικρή μας κοινωνία… Νομίζω ότι υπήρξα σαφής εδώ… Ουδείς εμποδίζεται… Νομίζω δε, ότι με την πρόσκληση που κάνω εγώ στο νέο αίμα είναι για να παραδοθεί η σκυτάλη στη νεότερη γενιά. Τη δημοκρατικότερο από αυτή τη σκέψη;
ΕΡ.: Ανδρωθήκατε για τα καλά εδώ, κύριε Κόκκοτα…, όμως προέρχεστε από την Πελοπόννησο… Και έχουν το προσόν οι Πελοποννήσιοι να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στον χώρο της διοίκησης. Οι μισοί και παραπάνω βουλευτές είναι Πελοποννήσιοι. Πιστεύετε ότι την έχουν την διοίκηση, τον τρόπο να κατακτούν την εξουσία, στο DNA τους;
ΑΠ.: Εγώ, ήρθα νέος, παιδί στην Νάξο, και ζω μισό αιώνα στο νησί… Άρα νιώθω Ναξιώτης. Αν κοιτάξεις τις ταυτότητες των παιδιών που είναι από είκοσι χρονών και κάτω, γράφουν ότι γεννήθηκαν στην Αθήνα… Στο Μαρούσι. Σημαίνει ότι αυτοί είναι Αθηναίοι. Εκεί που ζεις…, εκεί που αγαπάς…
ΕΡ.: Εγώ, το έβαλα, όμως, αλλιώς το θέμα…
Είναι θέμα κυττάρου; Το έχει στο αίμα του ο Πελοποννήσιος να φτιάχνει τις δουλειές του σωστά σ’ αυτόν τον χώρο… Να κερδίζει, δηλαδή;
ΑΠ.: Οι Ναξιώτες είναι πανάξιοι. Και αποδεικνύεται αυτό στατιστικά. Ανεβαίνουν στην κορφή. Σε όλους τους τομείς και το ‘χω πει πάρα πολλές φορές αυτό. Δεν είναι μόνο τα προϊόντα της Νάξου που μας έχουν κάνει γνωστούς ανά την Ελλάδα. Πρώτα και πάνω απ΄ όλα η Νάξος έχει ανθρώπινο δυναμικό. Και αυτό δεν το λέω επειδή ζω μισό αιώνα στη Νάξο…, και εδώ είναι η γυναίκα μου και τα παιδιά μου και εγώ… Αν κάνουμε στατιστική έρευνα, θα δούμε ότι στις κορυφαίες θέσεις του κράτους είναι Ναξιώτες. Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτε από τα υπόλοιπα κομμάτια της πατρίδας μας.
ΕΡ.: Μου λέγατε, προ ημερών, ότι υπάρχει κόσμος από τον λαό μέσα, από όλους εμάς που παρακολουθούμε τις εξελίξεις στα κοινά, που σας πλησιάζει και σας μιλάει… Υπάρχουν και Ναξιώτες των Αθηνών, που είναι σε προβεβλημένες θέσεις, οι οποίοι σας έχουν παροτρύνει, την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, να μπείτε στα πράγματα και πάλι;
ΑΠ.: Ναι. Μπορώ να το πω...: Ναι.
ΕΡ.: Περισσότερα επ’ αυτού;
ΑΠ.: Συντοπίτες μας που ζούνε στην Αθήνα μου έχουν μιλήσει. Μου λένε: ‘έχεις τις δυνατότητες να βοηθήσεις. Τονίζω, Γιάννη, ότι είναι μια καμπή, τώρα, για την τοπική αυτοδιοίκηση. Ένα ξεκίνημα… Είναι ένας πρωτόγνωρος θεσμός, με πολλές αρμοδιότητες, οπότε χρειάζεται μια παραπάνω προσπάθεια, μια καλύτερη προσπάθεια. Και πιο αποτελεσματική και ουσιαστική.… Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν οι άλλοι ενδιαφερόμενοι ικανότητες. Αυτό θα το κρίνουν οι ψηφοφόροι.
ΕΡ.: Δεν θα κάνω λόγο, ούτε θα ζητήσω από εσάς να σχολιάσετε πρόσωπα… Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι: το ψηφοδέλτιο σας θα είναι ένα μωσαϊκό που θα θυμίζει παλιά ψηφοδέλτια του Βασίλη Κόκκοτα ή θα παρουσιάσει κάποιες νέες προτάσεις με την συμμετοχή κάποιων άλλων ανθρώπων μέσα; Έχετε κάνει τα σχέδιά σας; Τα έχετε σκεφθεί αυτά τα πράγματα;
ΑΠ.: Θέλω να την θυμάσαι την βασική μου άποψη: σκοπός μου είναι να μπει νέο αίμα στο ψηφοδέλτιο, με απώτερο στόχο, με κοντινό στόχο, αν θέλεις, να παραδοθεί η σκυτάλη στη νεότερη γενιά. Αυτή είναι η πεμπτουσία της όλης προσπάθειας…
ΕΡ: Νέοι όλων των αποχρώσεων…
ΑΠ.: Ναι, όλων των αποχρώσεων και πολιτικών πεποιθήσεων. Θέλουμε ανθρώπους με ικανότητες και όρεξη να βοηθήσουνε στα κοινά, Γιάννη… Δεν με ενδιαφέρει πού πάει ο καθένας στις εθνικές εκλογές και ψηφίζει. Σέβομαι το δικαίωμά του αυτό. Του καθενός. Όπως σέβονται και εκείνοι το δικό μου το δικαίωμα να ψηφίζω εκεί που ανήκω…
ΕΡ.: Συνηθίζεται εδώ στη Νάξο, γιατί έχετε κάνει πολλές εκλογές, από τον χώρο της ευρύτερης Αριστεράς, να ακούγονται πυκνές και πολλές φωνές, κάθε φορά που μπαίνουμε σε τέτοιες διαδικασίες. Όμως, στο φινάλε, διαπιστώνουμε ότι οι φωνές αυτές ‘συρρικνώνονται’… Καταλαγιάζουν τα ενδιαφέροντα, μέχρι που έρχονται και απορροφώνται, θα έλεγα, από άλλες δυνάμεις. Δηλαδή…: τις δυο μεγάλες σε αριθμό ψηφοφόρων δυνάμεις που κουβαλάνε τις ‘σημαίες’ της εξουσίας… Πιστεύετε, ότι αυτή τη φορά, διότι και πάλι ακούγονται τέτοιες αξιόλογες φωνές, Αριστερές και αριστερό-στροφες…, πιστεύετε, κοντολογίς, ότι αυτές οι κινήσεις που γίνονται από συντοπίτες μας οι οποίοι δηλώνουν ενεργοί πολίτες, θα συρρικνωθούν στο τέλος ή θα παραμείνουν με αξιώσεις στο προσκήνιο μέχρι και την τελευταία στιγμή, διεκδικώντας την ψήφο του Ναξιώτη;
ΑΠ.: Κοίταξε να δεις: θεωρώ ότι είναι υγεία και ζωντάνια δημοκρατίας, οι πολλές φωνές, οι διεργασίες, οι ανησυχίες που εκδηλώνονται από νέους, κυρίως, ανθρώπους, συντοπίτες μας. Θα αποφασίσουν, αν κατέβουνε με ένα σχήμα δικό τους ή θα ενταχθούνε σε ένα από τα σχήματα που θα τους καλύπτει. Αυτό είναι λογικό.
ΕΡ.: …Και εν πάση περιπτώσει…, στο φινάλε, πόσα μπορεί να είναι τα ψηφοδέλτια, κύριε Κόκκοτα, με βάση και την εμπειρία σας;
ΑΠ.: Δεν μπορώ να προσδιορίσω εγώ τώρα… Ενδεχομένως, να είναι δύο, τρία τα ψηφοδέλτια ή και τέσσερα, αν κατέβει και κάποιος άλλος σχηματισμός… Σας είπα: Εγώ, τις χαίρομαι τις διεργασίες αυτές και τις ‘φωνές’, γιατί δείχνουνε ένα εκλογικό σώμα ανήσυχο που ψάχνεται, που συζητά, ρίχνει ιδέες, απόψεις… Αυτή είναι η υγεία της δημοκρατίας.
ΕΡ.: Από τα παλιά ‘υλικά’, να τα χαρακτηρίσω έτσι…, ή παλιά στελέχη σας, θα είναι κάποιοι κοντά σας και πάλι; Θα επιχειρήσετε να κάνετε κάτι τέτοιο; Κι αν εντάξετε στο ψηφοδέλτιό σας έναν τέτοιο κόσμο, αυτός θα είναι λίγος ή πολύς;
ΑΠ.: Πρέπει να υπάρχει κράμα. Ένα κράμα από παλιά έμπειρα στελέχη που έχουν όρεξη. Επιδίωξή μου θα είναι να υπάρξει ένα κράμα, μια σύνθεση ψηφοδελτίου με έμπειρους ανθρώπους, νέους ανθρώπους, με νέο αίμα και φρέσκιες ιδέες… Μια τέτοια σύνθεση θα είναι ό,τι καλύτερο για τον τόπο μας.
ΕΡ.: Αν σαν άκουγαν τώρα οι βουλευτές του νομού…, Ρήγας, Παπαμανώλης, Βρούτσης… Ποιο ήταν, το πρώτης προτεραιότητας θέμα που θα τους βάζατε για το νησί εν όψει των εκλογών του Νοεμβρίου;
ΑΠ.: Κοίταξε…: Τους εκτιμώ τους βουλευτές μας και τους τρεις. Τιμώ την αποστολή τους, αλλά για την τοπική αυτοδιοίκηση, ας μας αφήσουνε, όμως, εμάς να κάνουμε τη δουλειά μας. Εμείς, ξέρουμε τα προβλήματά μας, και τα αναδεικνύουμε και τα προγραμμα-τίζουμε…, και όταν θα ‘ρθει η κατάλ-ληλη στιγμή, μπορούμε να συνερ-γαστούμε μαζί τους για την προώθησή τους.
ΕΡ.: Πιστεύετε;
ΑΠ.: …Και, άλλωστε, το ξέρεις πολύ καλά, ότι ουδέποτε, εγώ, δεν ανέμειξα τους βουλευτές στην Αυτοδιοίκηση. Τη δουλειά τους αυτοί, τη δουλειά της η Αυτοδιοίκηση. Η Αυτοδιοίκηση έχει φτάσει στο σημείο να έχει έμπειρα στελέχη που είναι σε θέση να προγραμματίσουνε και διεκδικήσουνε τα δικαιώματα τους τόπου τους.
ΕΡ.: Πιστεύετε…;
ΑΠ.: Πάει η εποχή που στελέχη της Αυτοδιοίκησης πηγαίνανε και πιάνανε από το μανίκι το βουλευτή, για να πάνε να χτυπήσουνε πόρτες… Και το λέω αυτό, διότι , τώρα, έχουνε αλλάξει οι μηχανισμοί. Έχουνε δοθεί αρμοδιότητες στις Περιφέρειες και θα δοθούν, τώρα, με τον ‘Καλλικράτη’ στους δήμους. Φτάνει να είσαι ικανός να αξιοποιείς αυτές τις αρμοδιότητες που σου δίνουνε.
ΕΡ.: Το εγχείρημα ‘Καλλικράτης’ θα έχει πιο επιτυχημένη πορεία από αυτό του ‘Καποδίστρια’;
ΑΠ.: Νομίζω ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση…, διάβασα το κείμενο…
ΕΡ.: Απαιτητικό δεν είναι…
ΑΠ.: Προωθημένο το βρίσκω. Προωθημένο είναι. Νομίζω ότι δυο ‘κουμπιά’ υπάρχουνε που πρέπει να αναλυθούνε…, δυο μαγικές λέξεις: αρμοδιότητες και πόροι. Να διευκρινιστούν αυτά τα πράγματα, πρέπει…
ΕΡ.: Ως προς τους πόρους έχουνε υπάρξει δεσμεύσεις… Δεν…
ΑΠ.: Θα πρέπει να το δούμε στην πράξη το θέμα των πόρων… Έχω μακρά πορεία στο χώρο… Υπάρχουνε πάντα καλές προσθέσεις…, και πολύ περισσότερο που τώρα υπάρχει μια κυβέρνηση στην οποία πρόσκειμαι… Είναι καλό αυτό… Αλλά, εγώ έχω συνηθίσει να θέλω να δω τα πράγματα… Θέλω χειροπιαστά δείγματα. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να πω κάτι και για εσάς που καταγίνεστε με την ενημέρωση στα ραδιόφωνα και στις εφημερίδες: εσείς μπορείτε να συμβάλλετε ώστε να έχουμε ένα ανεβασμένο κλίμα προεκλογικό…, και να γίνει έτσι, επιλογή των ικανοτέρων για το καλό του τόπου μας. Μπορείτε, εσείς, να βοηθήσετε προς αυτήν την κατεύθυνση. Δεν θα υποδείξετε εσείς…, αλλά να βοηθήσετε μπορείτε… Να βοηθήσετε και εσείς, ώστε να έχουμε την σωστή επιλογή προσώπων, την σωστή εκλογή, για μπορέσουμε να έχουμε και καλά αποτελέσματα μετά… Διαφορετικά, θα έχουμε πισωγυρίσματα.
ΕΡ.: Υπό ποιες προϋποθέσεις, θα λέγατε ‘όχι δεν κατεβαίνω…’.
ΑΠ.: Έχω πει ότι θα δω δημοσιευμένο το κείμενο του νόμου, θα κοιτάξω και για την σύνθεση του ψηφοδελτίου και, τότε, θα πάρω την οριστική μου απόφαση…
ΕΡ.: Παραμένει στον αέρα το ερώτημα αυτό, διαπιστώνω…
ΑΠ.: Άκουσε με, Γιάννη: δεν έχω ούτε βιασύνη ούτε άγχος. Πάω για να προσφέρω. Δεν θα μου προσθέσει τίποτε αν εκλεγώ για μια ακόμη φορά δήμαρχος…
ΕΡ.: …Και εγώ, είναι που μπαίνει ένα άλλο θέμα: Θα διακινδύνευε την υστεροφημία του ο Βασίλης ο Κόκκοτας, ο οποίος για 16 ολόκληρα χρόνια ήταν δήμαρχος; Να διακινδύνευε, δηλαδή, να μπει σε μια τέτοια διαδικασία και να χάσει, λέω εγώ…
ΑΠ.: Γιάννη, κοντά στον νου κι η γνώση που λέει ο λαός μας… Η πρόθεσή μου έχει να κάνει με την προσφορά…. Και νομίζω ότι δεν έχω το δικαίωμα να γυρίσω την πλάτη στην πρόκληση και στις παροτρύνσεις που δέχομαι… Δέχομαι παροτρύνσεις από κατοίκους στο νησί μας και εδώ στην Αθήνα που βρίσκομαι τούτες τις μέρες… Μου λένε: ‘πρέπει να βοηθήσεις. Πρέπει να βάλεις πλάτη σ’ αυτήν την κρίσιμη στιγμή, για να πάμε μπροστά τον ενιαίο δήμο, τον τόπο…
ΕΡ.: Δεν είναι ρίσκο, δηλαδή, να μπείτε στην διαδικασία μιας εκλογικής αναμέτρησης. Η κάλπη είναι γκαστρωμένη, που έλεγε και ο αεί-μνηστος Γιαννόπουλος…
ΑΠ.: Κοίταξε να δεις… Οι εκλογές πάντα εκλογές είναι…, αλλά κάνεις κάποιες εκτιμήσεις στη ζωή…
ΕΡ.: Να υποθέσω δηλαδή, ότι θα πείτε το ‘ναι’ από την στιγμή που θα είσαστε πάνω από ένα ποσοστό 50% σίγουρος ότι θα βγείτε κερδισμένος…
ΑΠ: Κοίταξε: Καθένας που κάνει εκλογές…
ΕΡ.: Δεν τις κάνει για να τις χάσει, θα μου πείτε…
ΑΠ.: Εγώ, ξέρω από εκλογές… Έχω κάνει αρκετές εκλογές… Εγώ, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, και εν όψει ‘Καλλικράτη’ βάζω κάποιους στόχους. Εάν οι στόχοι μου είναι εκείνοι εκεί που θα μου δώσουνε το δικαίωμα να φανώ χρήσιμος, θα πω πάμε μπροστά. Από κει και πέρα, ο καθένας βγάζει τα συμπεράσματά του.
ΕΡ.: Πηγαίνω, δηλαδή, για να κερδίσω; Δεν μπαίνω στη μάχη για να χάσω…
ΑΠ.: Μα, για όνομα του Θεού…
ΕΡ.: Δεν μπαίνω στον πόλεμο για να σκοτωθώ, ε;
ΑΠ.: Κοντά στον νου κι η γνώση… Είναι η δεύτερη φορά που το λέω: Ξέρω το εκλογικό σώμα της Νάξου. Ξέρω τον κόσμο, έχω ζήσει μαζί του, έχω ανατραφεί μαζί του…, είδες, πας να μου βγάλεις μια δήλωση τέτοια, ότι ξέρεις εγώ κατά 80%, μιας και είναι της μόδας, είμαι νικητής είμαι έτοιμος κ.λπ…., για εμένα μακριά αυτές οι κουβέντες.
ΕΡ.: Το δεν μπαίνω στον πόλεμο για σκοτωθώ;
ΑΠ.: Μπαίνω στον πόλεμο για να προσφέρω. Αυτό τα λέει όλα. Μια άλλη φορά θα πούμε περισσότερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου